A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52650
Fórum beírások:
28151
Klánalapítás
Amennyiben a klánok listáján nem találsz olyan csapatot, akik közé szívesen belépnél, úgy magad is alapíthatsz egyet. Ha ilyesmin töröd a fejed, nem árt átgondolnod néhány egyéb szempontot sem:
Egy klán vagy egy játékosközösség ereje szinte mindig a méretében rejlik: minél több játékos tartozik egy adott kötelékbe, annak annál mozgalmasabb lehet az élete. Javasoljuk tehát, hogy mielőtt klánalapításra adnád a fejed, mindig nézz körül, nincs-e már hasonló szervezet, más rokon elképzelés, amelyhez érdemes inkább becsatlakoznod. (Vigyázat, tévhit: klánalapítónak lenni nem jelenti mindig azt, hogy ezzel te leszel a főnök. Egy kallódó, kis csapat klánvezérének lenni lehet sokkal kevesebb játékkal és kihívással jár, míg egy nagyobb közösségben a játék során is elérhetsz bizonyos tisztségeket, rangokat és pozíciókat. Lehet, hogy egy már meglévő, már működő klánban könnyebben és gyorsabban válsz egy zsoldoscsapat fejévé, a helyi tolvajgárda egyik fontos eligazítójává, bennfentes vezetőjévé, vagy mágustanoncok mesterévé, mintha magad próbálnál `követőket` gyűjteni!)
Amennyiben csakugyan van egy jó, egyedi, hangulatos és a világhoz, a városhoz is illő ötleted, vannak barátaid és egy kisebb csapatod, érdemes lehet belevágnotok a klánalapítás procedúrájába. Feltétlen tanulmányozd előtte a Világleírást, hogy az ötleted ne csak a te számodra legyen majd jó, de a világba is illeszkedjen!
Persze a klánalapítás nem olcsó és könnyű mulatság.
Egy klán megalapítása minden esetben a vagyonotok összeadásával kezdődik: a klánalapító 5 siderist, a további jelentkezők 1-1 siderist tesznek bele a majdani közös kasszába, kifejezve ezzel szándékuk komolyságát és elkötelezettségüket. Mindig gondosan dönts, mert a pénzed nem kapod vissza, és egy karaktert egyszerre csak egy klánhoz köthet hűség!
A klánalapítás a felső menüsorban, a karakter-specifikus funkciók között, a `Klánlap` gombra kattintva érhető el.
A klánalapítás következő állomása, az után, hogy megírtátok a szükséges alapító okiratot (a toborzószöveget, ami a klánotok/szervezetetek hangulatkeltő, kedvcsináló leírása lesz) az ellenőrzés. A beérkező ötletek ellenőrzésen esnek át, az admin engedélyezi a klánalapítás megkezdését és ha a döntése igenlő, akkor megjelenik a klánotok az alapuló klánok között. (Az admin szabad joga hogy ne engedjen be a játékba olyan klánkoncepciót, amelyikhez nagymértékben hasonló már létezik esetleg!)
Az admini engedély viszont nem elégséges önmagában ahhoz, hogy megalapuljon a klánotok. Mindenképp szükséged van 5 támogatóra hozzá.
Figyelem, saját fiókodról saját klánt nem támogathatsz az alapításnál! Egy felhasználói fiókról csak egy karakter támogathat alapuló klánt, azaz 5 játékos támogatására, nem 5 karakter támogatására van szükséged. Később, a már megalapult klánoknál nincsen ilyen korlátozás: egy fiókról akár több karakter is tartozhat ugyanahhoz a klánhoz.
Alapuló klánhoz tett jelentkezést visszavonni nem lehet, hogy ne lassítsák a bizonytalankodók a klánok alapulását. Amennyiben mégis meggondoltad magadat, úgy miután megalapul a klán, a klánlap megfelelő funkciójával kiléphetsz onnan.
Ha összegyűlik az 5 támogató, és a klánalapításhoz szükséges 10 sideris, akkor alapul meg a klán.
Ekkor a klánalapító automatikusan klánvezér szerepkörbe kerül, és a Klánlap gomb (helyét lásd a Karakter-specifikus funkciók alatt) alatt a következő funkciókat éri majd el:
Ellenőrizheti a klánkassza állását (az itt szereplő `adományoz` funkcióval a klánvezér is beadhat a saját vagyonából a közös vagyonba).
Átadhatja a klánvezérséget vagy feloszlathatja a klánt (ez a két funkció csak a klánvezér számára elérhető, a nagyon sok funkcióval felruházható klánmoderátornak sem). Mindkét tevékenység nagyon alapos megfontolást kíván, mert mások játékélményét is befolyásoló, felelősségteljes döntés!
Ellenőrizheti a tagok listáját, elfogadhat, vagy szükség esetén visszautasíthat felvételi kérelmeket, kitehet klántagokat - bár az utóbbit mindig nagyon alaposan fontold meg, mielőtt megteszed!
Az `Adatok módosítása` fül alatt feltöltheti a klán logóját, ami a szervezetetek védjegye, jele, jelvénye lesz a játékban. Ugyanitt módosíthatja a klán nevét és leírását. (A régi logó lecserélése 5 siderisbe kerül, a klán nevének átírása szintén 5 siderisbe, a klán leírásának módosítása 2 sideris, mindezeket a közös klánkasszából vonja le a rendszer.)
A `Titulusok szerkesztése` fül alatt lehet klántitulusokat, rangokat beállítani a belső hierarchiátokhoz. Ezek a klántitulusok technikai tartalom nélküli, alapvetően IC jelentőségű dolgok: a klánotok belső struktúráját, rendszerét hivatott szolgálni. Itt állítható be az is, ha esetleg egy titulushoz moderátori, segédadminisztrációs jogokat szeretnél adni klánvezérként: beállíthatod, hogy a segítőd szerkeszthesse majd a belső fórumotokat, moderátori jogai legyenek a játéktéren vagy engedélyezhessen felvételi kérelmeket. A `klán moderátora` jogkörrel ellátott titulus mindenhez hozzá fog férni, kivéve a `klán feloszlatása` és a `poszt átadása` opciókhoz, melyekhez csak az aktuális klánvezérnek lesz hozzáférése. A fórum moderátor a klán OOC fórumait, a játéktéri moderátor a klán játéktéri topikjait tudja majd moderálni. Az első három, ingyenes tituluson felül a titulusok létrehozásának díja 2 sideris titulusonként.
A `Fórum és Játéktér szerkeszése` menüfül alatt belső technikai egyeztetőfórumot (OOC) és játéktéri klánhelyszínt (IC) nyithat a klántagok számára.
A klán OOC főfórumának neve a klán nevének rövidítése legyen (ami szerepeljen a klán leírásában is, az egyértelműség kedvéért), amit egy kötőjel után tetszőleges más megnevezés követhet. Az ettől eltérő formátumú klántopikok törlésre kerülnek. OOC fórum al-topikot már további korlátozás nélkül alkothattok. Kérünk titeket, hogy egynél több fő fórumot csak akkor hozzatok létre, ha ezt előtte egy adminnal leegyeztettétek!
A játéktéri klánhelyszínnek mindig illeszkednie kell az adott város játéktéri topikjainak rendjébe, így azok alapos tanulmányozása erősen javasolt a klántopikok létrehozása előtt! A klán első topikjának kialakításakor a rendszer felkínálja az adott város nyilvános, közösségi topikjainak rendszerét, így klánvezérként a nektek tetsző helyhez tudod illeszteni a játéktéri főtopikotokat. A további topikokat pedig a klán főtopikjához, illetve a már meglevő altopikjaitokhoz tudod majd illeszteni.
Figyelem! A klántopikok speciális jelleggel bírnak a játéktéri topikok közül, olvasd el figyelmesen a Helyszínek a játéktéren pontot is a megalkotásuk előtt!
Klán helyszínek képeit csatoltan küldd el a sideran.dev@gmail.com email címre, a levél tárgya legyen: "klán helyszínképek" és a leveledben nevezd is meg az adott klánt a pontosabb beazonosítás végett. Miután az adminok feltöltötték a szerverre a képeket, erről kapsz majd egy értesítő üzenetet, és ez után ugyanitt tudod majd hozzákapcsolni ezeket a klán helyszíneihez.
A `Szövetség áttekintése` fül alatt pedig a más klánokkal való megállapodások, szövetségek lesznek beállíthatóak.