A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52647
Fórum beírások:
28150
Karakter újrakezdése
Mi történjen akkor, ha megváltoztatod az elképzelésedet, és mégsem azzal a személyiséggel, vagy azokkal a tulajdonságokkal szeretnél tovább játszani, akivel eddig? A helyzet hagyományos kezelésmódja az, ha törlöd a karaktert, és újra-regiszrálod, az új elképzelésednek megfelelően. A Sideranon van erre egy másik mód is, a karaktered újrakezdése. (A funkció eléréshez szükséges ikon elhelyezkedéséről a Karakterlap leírásánál olvashatsz részletesebben). Ha az újrakezdést választod, akkor a rendszer visszadob a karakter-regisztráció oldalára, ahol lehetőséged lesz a karakteredet akár teljesen újra-tervezni (név, nem, faj, kaszt, leírás, képzettségek, szakmák, minden). Lehetőséged lesz, de nem lesz kötelező - akár meg is hagyhatod az eddigi nevén és személyiségével, csak új kasztot adsz neki (a kemény harcos megtért, és pap lett, vagy a besurranó tolvajod átképezte magát mágusnak a mentora oldalán). Újrakezdés után az új karakter nem teljesen “tiszta lappal” indul: az előző éneddel írt reagok 30%-át “visszakapja” a karakter-szintben.
(Azaz, ha egy olyan karaktert kezdesz újra, amivel 55 reagot írtál már, akkor az utód nem 1. karakterszinten fog indulni, hanem rögtön a 2-ról, hiszen megkapta az 55 reag 30%-ának számító 16 reagnyi “örökségét”. Ha egy olyan karaktert indítasz újra, amelyikkel már 250 reagot írtál (13. szintű), annak rögtön 75 reagnál fog állni a karakterszint-mutatója, azaz, 5. karakterszintű lesz.)
A 30%-os “visszaadás” nem csak a karakter szintekre jár, hanem a kasztképességekre is - az új karaktered kasztjának megfelelően. Azaz, rögtön magasabb szintű árnyjáróval, pappal, vagy mágussal indíthatsz, különösen, ha magas szintű karaktert kezdtél újra. Fontos azonban megjegyezned néhány tudnivalót:
- A karakter szintje és a kaszt-szintje kapja ezt a kedvezményt, minden más képesség nullázódik.
- A karakternél levő holmik elvesznek újrakezdéskor, ezek biztonságba helyezéséről neked kell előre gondoskodnod. (Ennek igazából a tárgy-rendszer működésbe lépése után lesz jelentősége.)
- Pap és varázsló kasztra váltáskor még ezzel a kedvezménnyel együtt sem lesz azonnal maximális szintű az újrakezdett karaktered kasztja: a varázstudók hosszú, fáradságos tanulás, gyakorlás után szerzik meg képességeiket, ezt ebben az esetben is érvényesítettük.
- Amennyiben az új karakter kasztja harcos, úgy a pusztakezes technikákra fogja megkapni az előző karakterrel írt reagok 30%-ának hatását; azaz, ez a képesség lesz várhatóan rögtön 1-nél magasabb szintű. A többi fegyvernem ugyanúgy a nulláról indul majd, mint új karakter regisztrálásakor.
Mondhatnád, hogy akkor nem is fogsz karaktert törölni, hiszen az újrakezdés sokkal jobban “megéri”. Van azonban néhány másik szempont is, amit célszerű figyelembe venned a döntés meghozatala előtt:
A 30. karakterszint elérése után a karaktered befejezi a technikai téren történő fejlődést: innentől már sem a karakterszint, sem a kaszt-képesség (csel, varázslat, árnyjáró-képesség), sem a polgári szakmák képességei nem fejlődnek tovább. Fontos tudnod, hogy a 30. karakterszint elérése után a képességek fejlődése akkor is leáll, ha abból még nem érte el a karaktered a maximális, 10. szintet. Ez fontos része lehet azon megfontolásnak, hogy adott esetben a karakter törlését, vagy újrakezdését válaszd-e. Szintén lényeges megfontolás lehet, hogy az újrakezdés ne technikai zsonglőrködésből szülessen, hanem valami IC okkal: a “gyökértelen”, érdemi IC indok nélkül létrehozott karakterrel akkor is nehezebb lesz játszanod, ha nagyon magas szintű.
Mindezekkel együtt, az újrakezdés funkció kiválóan alkalmas lehet például arra, hogy kijátszd egy karaktered életútját, a prioritásai változásait: harcosból, vagy árnyjáróból mágiatudóvá “öregszik”, vagy egy elrontott varázslat nyomán elveszíti varázslatait, és utcai csavargóvá züllik. Hasonlóképpen jól alkalmazható a funkció a játék-beli generációk kijátszására: ha már meguntad a veterán harcosodat, akkor előállsz a fiával/lányával, aki már sokkal jobban képzett “kezdőként” is, mint az apja/anyja volt, hiszen a jól menő kalandozó felmenők gondoskodtak a csemete neveltetéséről: vagy maguk képezték, vagy jó mestert fogadtak mellé.
Ezek természetesen csak példák, számos okból és céllal lehet még a karakter újrakezdése funkciót használni, a játék szabályain belül használjátok bátran a fantáziátokat!