A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52647
Fórum beírások:
28150
Szálfegyverek
Szálfegyverek alatt ütésre, szúrásra, vágásra alkalmas fegyvereket egyaránt értünk. Hosszú nyelük által használójuk könnyebben elérhet velük egy rövid fegyverrel küzdő ellenfelet, lehetővé teszik akár azt is, hogy egy gyalogos megtámadjon egy lovast, vagy legalább távol tartsa azt magától. A nyársakkal szúrni lehet, a bárdok keresztülvághatják a sisakokat és a fegyverkabátokat, a kampók pedig alkalmasak lehetnek a lovasok lerántására is. A szálfegyverek közé tartozik a dárda, a lándzsa, a pika, villa és a szigonyok, a partizán, a bárd, a glefe, az alabárd és a fokos...
1. szint - egyszerű támadás
Játéktéri megjelenés: A szálfegyveres egy célpontot támad szúrással vagy vágással.
A szálfegyverben képzett harcos képes lehet a szálfegyver hatósugarába eső (általában 2-3 méteres távolság) célpontot megszúrni, vagy az erre alkalmas fegyverrel (pl alabárd) megvágni, megsebesítve, vagy megrongálva azt. Fontos: ne próbáljunk lándzsával vágni. Leginkább a különféle méretű és formájú bárdlapokkal ellátott szálfegyverek alkalmasak vágások kivitelezésre.
2. szint - ütés a nyéllel
Játéktéri megjelenés: A szálfegyveres a célpont felé üt a fegyvere nyelével.
A fegyveres a szálfegyver nyelével sikeresen eltalálhatja az ütőtávolságra levő (1-2 méter) ellenfelet, vagy közelharcban eltolhatja magától az aktuális ellent.
3. szint - védekezés
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató egy felé irányzott csapást próbál hárítani szálfegyverével.
A fegyverforgató egy feléje irányzott támadást próbál védeni: ez történhet alkalmasint két kézre fogva a szálfegyvert annak nyelével, a támadó fegyverének félreütésével, a támadás lecsúsztatásával vagy más, a harci helyzet szülte megoldásokkal. Minél magasabb a szálfegyveres szintje, annál biztosabban hárít és annál komolyabb támadások kivédésére válik képessé (1-5. szintű támadások).
4. szint - összehangolt támadás
Játéktéri megjelenés: A fegyveres társaival/társával alakzatot felvéve összehangoltan támad egy adott célpontra.
Megfelelő alakzatot felvéve a kellően gyakorlott szálfegyveresek az arra alkalmas, hosszú eszközökkel, egymással összehangoltan kiszúrnak egy ellenfél, vagy egy irány felé. Az alakzat formája határozza meg, hogy van-e esélye mindegyiküknek eltalálni az ellenfelet. A fegyveres képes más fegyvernemekkel is együttműködni, kiegészíteni azokat. Ha egymagában harcol, képes felmérni a távolságokat, az ellenfelek mozgását, és ezáltal megbecsülni, kihasználni azok helyezkedési hibáit. Bár a csel alapvetően csoportos, a taktikai előny az egymagában harcolónak is jelentős lehet.
5. szint - gáncsolás
Játéktéri megjelenés: A fegyveres a szálfegyverével megigyekszik kigáncsolni vagy kibillenteni ellenfelét egyensúlyából.
A szálfegyver alkalmas olyan lábra irányzott, avagy söprő támadások kivitelezésére is, amelyek következtében a célpont akár földre is vihető. A fegyveres a tapasztalatát kihasználva megkísérelheti egy jól elhelyezett lökéssel kibillenteni egyensúlyából ellenfelét. Minden esetben, ha valamelyik fél a földre kerül, időbe (legalább egy körbe) kerül újra felállnia onnan.
6. szint - rések támadása
Játéktéri megjelenés: A fegyveres pontos szúrást vagy támadást intéz ellenfele felé, páncélrést, avagy más kritikus pontot célozva.
A pontos célzásnak köszönhetően a páncél réseibe (nyak, hónalj, ágyék, könyök, térdhajlat, szemrés) lesz lehetőség pontos találatot bevinni - no persze az ellenfél tapasztalatlanságától függ a sikeres találat. A csel pontos találatok bevitelére lehet alkalmas. Kopjatörések esetén is ez a legjobb taktika.
7. szint - fejlesztett védekezés
Játéktéri megjelenés: A szálfegyver hosszát kihasználva a fegyveres igyekszik távol tartani magától ellenfelét, illetve a felé érkező komoly támadás elől igyekszik elmozdulni, vagy védeni azt.
A tapasztalatnak és az összetettebb mozgásnak köszönhetően a komoly támadások ellen (6-9. szinű támadásokig) is lehetősége nyílik a szálfegyveresnek a védekezésre. Ez lehet a támadás közvetlen elhárítása, vagy a fegyver hosszú nyelének előnyét kihasználva az ellenfél távoltartása, neki kedvezőtlen távolságban.
8. szint - nyársalás
Játéktéri megjelenés: A szálfegyveres a felé rohamozó lovas ellen szegezi letámasztott fegyverét, megkísérelve felnyársalni azt.
Ez a taktika lovasok ellen is alkalmas támadási forma lehet. A szálfegyveres csapatban, vagy egyénileg vár egészen addig, amíg célpontja közel nem ér hozzá. Ekkor a karakter a földre stabilan letámasztott szálfegyvert az ellenségnek szegezi, megkísérelve megsebezni, vagy akár felnyársalni vele a rohamozót (akár a lovat is). Egyedül is alkalmazható, ha a harci helyzet megengedi, de csapatban igazán hatékony manőver.
9. szint - utánaszúrás
Játéktéri megjelenés: A szálfegyveres megpróbál kitérni a lovas útjából, és megkísérli elhaladtában megsebezni azt.
A szálfegyveres fegyverrel a kézben várja be az érkező lovast. Mikor odaér hozzá az ellenséges fegyverforgató, ellép a ló útjából, megpróbálva elkerülni az ütközést és a fegyvert. A kilépés után a tovahaladó lovas után szúr vagy vág, remélve, hogy sikerül megsebezni azt. A csel tehát egy kitérést és egy visszatámadást jelenthet.
10. szint - fegyver célzott dobása
Játéktéri megjelenés: A fegyveres nagy erővel célpontja felé dobja lándzsáját, alabárdját, vagy egyéb szálfegyverét.
Végső esetben megtörténhet, hogy a harcos eldobja a fegyverét. Egy távoli célpont eltalálása szálfegyverrel 30-35 méterig lehetséges dobásra kialakított fegyvertípusokkal (pl. dobólándzsa). A hagyományos közelharci fegyverek kb. 10 méterig dobhatóak hatásosan, kéttenyérnyi pontossággal.