A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3497
Fajok lebontva
Ember: 1395
Elf: 737
Sötételf: 533
Törpe: 120
Fél-elf: 527
Gnóm: 67
Fél-ork: 118
Nemek aránya
Férfi: 1891
Nő: 1606
Kasztok aránya
Harcos: 1141
Árnyjáró: 986
Varázsló: 1016
Pap: 354
Játéktéri beírások:
53283
Fórum beírások:
28205
Fajok
Az alábbi játszható fajok közül választhatsz:
Bizonyos fajok bizonyos kasztokhoz nem férnek hozzá, a világunk történelme és sajátosságai folytán:
- törpék nem lehetnek árnyjárók
- gnómok nem lehetnek harcosok
- fél-orkok nem lehetnek varázslók
Ezek okairól a Világleírás Történelem fejezetében olvashatsz. Az emberek, elfek, fél-elfek és sötételfek bármelyik kasztot választhatják.
Karakterednek olyan, számszerűsíthető értékei lesznek, mint az életerő, valamint a mana, vagy a cselpont, attól függően, hogy fegyveres cselek, és/vagy varázslatok megtanulására lesz-e képes.
A különböző fajok különböző mértékű életerővel indulnak, a faji jellemzőiknek megfelelően, és a karakterszint-lépés során is eltérő mértékben nő majd az életerejük. A mana és a cselpont értéke és növekedése nem függ se a fajtól, se a kaszttól. Ennek indító értéke 5, és szintenként 5-tel nő.
indító életerő |
életerő növekedés szintenként |
|
ember | 10 | 15 |
elf | 8 | 11 |
fél-elf | 9 | 12 |
sötételf | 9 | 12 |
törpe | 12 | 18 |
gnóm | 7 | 9 |
fél-ork | 13 | 20 |
Az életerő értéke egy tájékoztató jellegű adat, hogy nagyjából fel tudd becsülni: mit, mennyit bír ki a karaktered, vagy össze tudd vetni, hogy az ellenfeledhez képest melyikőtök fogja feltehetőleg tovább bírni a küzdelmet. Használatához rugalmasság és belátás szükségeltetik! Egyes, mesélők által levezényelt játékokban a mesélő kérheti az induló életerő-értékek megadását, hogy aztán a későbbiekben bizonyos cselekedeteid sikerességét az adott játékban aktuális életerőd függvényében ítélje meg. A későbbiek folyamán, amikor a tárgy-rendszer bevezetésre kerül, és a karaktered valóban viselni fogja a fegyvert, amivel sebez, az életerő-pontok használata is megváltozhat.