A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3491
Fajok lebontva
Ember: 1392
Elf: 736
Sötételf: 533
Törpe: 120
Fél-elf: 526
Gnóm: 66
Fél-ork: 118
Nemek aránya
Férfi: 1888
Nő: 1603
Kasztok aránya
Harcos: 1139
Árnyjáró: 985
Varázsló: 1014
Pap: 353
Játéktéri beírások:
53205
Fórum beírások:
28160
Klánok
A klánok vagy szövetségek különféle tömörülések és közösségek, úgy mint például lovagrendek, zsoldoscsapatok, helyi zsebesek bandái és baráti körei. De lehet egy kereskedőház, egy nemesi família, vagy hibbant agyú feltalálók egylete is, a lényegük, hogy valamiféle közös tulajdonság, érdeklődés, vagy cél mentén fogja össze a tagjait. A klánok lehetőséget nyújtanak arra, hogy egy közösség részévé váljon a karaktered. Lesznek, akik a tagságért cserébe a klán játéktéri életében való részvételt is elvárják valamilyen szinten, és lesznek, akik teljességgel rád bízzák majd, hogy mennyire élsz őközöttük is.
A klánokat a Siderapédia alatt, a `Klánok` linknél találod, ott bővebben olvashatsz az egyes csapatok jellemzőiről. A klánleírást megnyitva a szövegdoboz tetején ott találod a klán játéktéri főtopik megnevezését, ami egyben az oda vezető link is. A klántopikok zártak, oda csak a klántagok tudnak belépni, de az adott klán főtopikját közvetlenül tartalmazó nyílt topikba tesz a rendszer, ha erre a linkre kattintasz.
Ugyanitt tudsz a csatlakozásra kattintani, ha megtetszik valamelyik klán. Jelentkezésedet a klánvezér észleli, és kapcsolatba lép veled a klánba lépés ügyében - egyszerűbb esetben minden további kérdés nélkül felvesz. Minden klán maga szabja meg a belépési feltételeit, ezt illik tiszteletben tartanod: lesznek olyanok, akik bizonyos játéktéri játékot (“felvételi játék”) kérnek majd tőled, lesznek, akik egy IC levélre adandó IC választ, mások csak egyszerű OOC kérdéseket tesznek fel, végül lehetnek olyanok is, akik minden kérdezősködés nélkül felvesznek. A “felvételi procedúra” ne riasszon el: általában azok a klánok várnak el IC reakciót a jelentkezőjüktől, akik komolyabb belső életet tartanak fenn, amihez fontos tudniuk, hogy nagyjából mire számíthatnak az újoncuktól.
A klán elhagyása szintén az adott csapat szabályain múlik: lesznek klánok, akik engedik szabadon ki- és belépni a tagjaikat, és lesznek mások, amik szigorúan tiltják a kilépést. El tudod képzelni, hogy például egy veszedelmes, titkos fejvadász-szövetség nem lehet átjáróház: aki oda egyszer belépett, az többé nem távozhat onnan.
Ez persze nem jelenti azt, hogy egy ilyen csapatba lépéstől kényszerpályán mozogna a karaktered! Könnyen megeshet, hogy mégse annyira szimpatikus a társaság, mint első ránézésre látszottak, vagy a klán profilja rejt olyan vonzatokat is, amik számodra kevésbé vonzóak. A kilépés tiltása inkább játék-színesítő elem, mint korlát, és legalább annyi játék-lehetőséget rejt, mint kényszert: megpróbálhatod kijátszani a renegát fejvadász, vagy a hitehagyott lovag szerepét. Ami nagyon fontos ebből a szempontból, az az, hogy a klánból való kilépést tiltó, vagy korlátozó klánok esetében illik felvállalnod azt, hogy amennyiben azzal a karaktereddel játszol tovább, amelyikkel beléptél közéjük, akkor a távozásodnak következményei lehetnek a játéktéren. Természetesen, amennyiben újrakezded a karakteredet, és egy másik személyiségbe bújva játszol tovább, azzal az előző személyiséged vállalta kötelezettségek semissé válnak, ahogyan a karaktered törlésével is.
Amennyiben egy klán bármilyen módon korlátozni kívánja a soraiból való kilépést, azt tudatnia kell a klán leírásában, hogy a jelentkezők ezzel előre tisztában lehessenek.