A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3491
Fajok lebontva
Ember: 1392
Elf: 736
Sötételf: 533
Törpe: 120
Fél-elf: 526
Gnóm: 66
Fél-ork: 118
Nemek aránya
Férfi: 1888
Nő: 1603
Kasztok aránya
Harcos: 1139
Árnyjáró: 985
Varázsló: 1014
Pap: 353
Játéktéri beírások:
53205
Fórum beírások:
28160
NJK-k a világban
Sideran világában a tiáltalatok mozgatott karaktereken kívül számos más lakó is él. Vannak kofák a piacon, földművesek a mezőn, mesteremberek a Kovácsok utcájában, tolakodó tömeg a Hídszigeten, vagy a vándormutatványosok előadásán. Ezeket a karaktereket, amik mögött nem áll konkrét játékos, egyszerűen csak tudjuk róluk, hogy a világhoz tartoznak, nevezzük Nem Játékos Karakternek, azaz, rövidítve, NJK-nak.
Színesítésként bármikor szabadon bemesélheted őket, a világ- és a helyszínleírás nyújtotta kereteken belül. (Természetesen, szerencsésebb, ha előbb megismerkedsz alaposan a helyi viszonyokkal és utána próbálod csak megszemélyesíteni őket.) Alapszabály viszont az, hogy soha, semmilyen körülmények között ne mozgass úgy NJK-kat, azaz nem játékos karaktereket, hogy abból előnyöd származzon!
Az utcai zenésznek fizethetsz három ezüstöt, amiért ő bizonyára énekelni fog neked, a futárfiúnak odaadhatsz egy ezüstöt, hogy vigye el az üzenetedet a szomszéd negyedbe, de harcban sohasem állíthatod magad mellé őket és nem ők fogják megmondani neked, hogy az előző órában itt járt sötét köpönyeges alakok mit sugdolóztak. Olyan jellegű cselekedetekre, amik más játékosok karakterei felé speciális helyzetbe hozzák valaki karakterét (akár előnybe, akár hátrányba), csak mesélő mozgathatja az NJK-kat. A mesélő reagját a beírása színéről (kék), és/vagy a fejlécbe kitett, vagy a karakterlapján szereplő jelzésről ismered meg.