A Kovács havát írjuk, az Alapítás 1649. évében.
Ez a hónap vitathatatlanul az emberek és az Edrul Királyság nagy időszaka: a birodalmi fővárosban hatalmas lovagi tornát és ünnepséget rendeznek az ifjú Marcus király tiszteletére. A lovagok megmérettetése nem csak az erő és a harci tudás, de a fegyvereik és vértjeik megmérettetése is, amire nem csak a királyság, de Sideran szinte valamennyi kovácsa és fegyverkészítő mestere nagy igyekezettel készülődik.
Karakterek: 3386
Fajok lebontva
Ember: 1354
Elf: 711
Sötételf: 519
Törpe: 112
Fél-elf: 515
Gnóm: 63
Fél-ork: 112
Nemek aránya
Férfi: 1829
Nő: 1557
Kasztok aránya
Harcos: 1110
Árnyjáró: 964
Varázsló: 975
Pap: 337
Játéktéri beírások:
50111
Fórum beírások:
27638
Fajok
Az alábbi játszható fajok közül választhatsz:
Bizonyos fajok bizonyos kasztokhoz nem férnek hozzá, a világunk történelme és sajátosságai folytán:
- törpék nem lehetnek árnyjárók
- gnómok nem lehetnek harcosok
- fél-orkok nem lehetnek varázslók
Ezek okairól a Világleírás Történelem fejezetében olvashatsz. Az emberek, elfek, fél-elfek és sötételfek bármelyik kasztot választhatják.
Karakterednek olyan, számszerűsíthető értékei lesznek, mint az életerő, valamint a mana, vagy a cselpont, attól függően, hogy fegyveres cselek, és/vagy varázslatok megtanulására lesz-e képes.
A különböző fajok különböző mértékű életerővel indulnak, a faji jellemzőiknek megfelelően, és a karakterszint-lépés során is eltérő mértékben nő majd az életerejük. A mana és a cselpont értéke és növekedése nem függ se a fajtól, se a kaszttól. Ennek indító értéke 5, és szintenként 5-tel nő.
indító életerő |
életerő növekedés szintenként |
|
ember | 10 | 15 |
elf | 8 | 11 |
fél-elf | 9 | 12 |
sötételf | 9 | 12 |
törpe | 12 | 18 |
gnóm | 7 | 9 |
fél-ork | 13 | 20 |
Az életerő értéke egy tájékoztató jellegű adat, hogy nagyjából fel tudd becsülni: mit, mennyit bír ki a karaktered, vagy össze tudd vetni, hogy az ellenfeledhez képest melyikőtök fogja feltehetőleg tovább bírni a küzdelmet. Használatához rugalmasság és belátás szükségeltetik! Egyes, mesélők által levezényelt játékokban a mesélő kérheti az induló életerő-értékek megadását, hogy aztán a későbbiekben bizonyos cselekedeteid sikerességét az adott játékban aktuális életerőd függvényében ítélje meg. A későbbiek folyamán, amikor a tárgy-rendszer bevezetésre kerül, és a karaktered valóban viselni fogja a fegyvert, amivel sebez, az életerő-pontok használata is megváltozhat.