A Kalmár havát írjuk, az Alapítás 1651. esztendejében.
Ébredezik a világ, a természet és a halandók is. A tél fagyos lehelete már csak a szárazföld belsejében érződik, de ott is jelentősen enyhül. Az év ezen részében válnak először járhatóvá a Chedlen hágói. Megindulnak a karavánok a szárazföldön, a hajósok pedig nekivághatnak az egészen távoli ismeretlen, új vizeknek is. Sideran-szerte ünnepségekkel köszöntik a tavaszt, a fényes templomi hálaadásoktól kezdve vad folyóparti táncokig sokféle képpen.
Karakterek: 3461
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 729
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1590
Kasztok aránya
Harcos: 1130
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1006
Pap: 349
Játéktéri beírások:
52539
Fórum beírások:
27950
Mentődobások varázslat ellen
Az alábbi táblázat tartalmazza azokaz az irányszámokat, amik alapján eldönthető, hogy a karakterre hatott-e az adott varázslat, vagy sem. Amennyiben a d20-szal dobott érték kisebb, vagy egyenlő, mint kararakterszintnek és a kasztnak megfelelő érték, úgy a mentődobás sikeres volt: ez esetben a varázslat hatása nem, vagy csak részben alakult ki a karakteren (például nem sebezte teljesen, csak fele értéket). Azt, hogy egy adott varázslattal szemben érvényesíthető-e mentődobás, és ha igen, akkor milyen hatással, a varázslatok leírásai tartalmazzák. Az érintettek közös megegyezésével a táblázat értékei opcionálisan módosíthatóak a varázshasználó (karakter, vagy kaszt-)szintje szerint. (Például kaszt-szint/3 negatív módosítót kaphat a mentődobás, vagy karakterszint/8-at).
Amennyiben viszont egy játékban nem született előzetes megállapodás a mentődobások mikéntjéről, úgy mágiahasználat esetén ezen táblázat számai lesznek az irányadók.
Karakterszint | pap | árnyjáró | harcos | varázsló |
1 | 5 | 4 | 3 | 6 |
2 | 6 | 5 | 4 | 7 |
3 | 6 | 5 | 4 | 7 |
4 | 6 | 6 | 5 | 7 |
5 | 7 | 6 | 5 | 8 |
6 | 7 | 7 | 6 | 8 |
7 | 7 | 7 | 6 | 8 |
8 | 8 | 7 | 6 | 9 |
9 | 8 | 8 | 7 | 9 |
10 | 9 | 8 | 7 | 10 |
11 | 9 | 9 | 8 | 10 |
12 | 9 | 9 | 8 | 10 |
13 | 10 | 9 | 8 | 11 |
14 | 10 | 10 | 9 | 11 |
15 | 10 | 10 | 9 | 11 |
16 | 11 | 11 | 10 | 12 |
17 | 11 | 11 | 10 | 12 |
18 | 11 | 12 | 11 | 12 |
19 | 12 | 12 | 11 | 13 |
20 | 12 | 12 | 11 | 13 |
21 | 12 | 13 | 12 | 13 |
22 | 13 | 13 | 12 | 14 |
23 | 13 | 14 | 13 | 14 |
24 | 13 | 14 | 13 | 14 |
25 | 14 | 14 | 14 | 15 |
26 | 14 | 15 | 14 | 15 |
27 | 14 | 15 | 14 | 15 |
28 | 15 | 16 | 15 | 16 |
29 | 15 | 16 | 15 | 16 |
30 | 16 | 17 | 16 | 17 |
[Figyelem! Mivel a varázslatok leírása nem értelmezhető szabadon, ezért érvényesíthető ezekkel szemben mentődobás, a játék egyensúlya érdekében. A fegyveres cselek rugalmasabban, tágabban értelmezhetőek, emiatt viszont a fegyveres támadások elől való kitérés, vagy azok hárítása továbbra is a játékostársak, illetve a mesélő belátásán, előzetes megegyezésén kell, hogy alapuljon. Természetesen, ezekhez is lehet alkalmazni valamiféle kockadobós rendszert, de a fegyveres támadások elől való kitéréshez saját, egyedi elképzelések, dobások, ellenőrzések is használhatóak, amennyiben azok bírják valamennyi érintett egyetértését.]