A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52640
Fórum beírások:
28149
Varázslói varázslatok 5-9.
5. szintű varázslatok
Páncél-bőr
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszava nyomán a varázslat alanyának bőre megkeményedik, mint egy páncél, jószerivel sérthetetlenné téve őt a vágott, ütött, vagy hajított támadások ellen egy időre.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
20 |
érintés |
1 élőlény |
speciális |
A varázslat nyomán a varázslat alanya gyakorlatilag sérthetetlenné válik a vágott, ütött, hajított, vagy lövött támadásokkal szemben. A varázslat sérthetetlenné teszi az alany bőrét, de nem teszi erősebbé a karaktert, azaz, a goblinok által hajigált kövek nem fogják megsebezni, ahogyan egy óriás által hajított szikla sem, utóbbi viszont összenyomhajta, a méreténél fogva. Az olyan mágikus támadások, mint a tűzlabda, a villámcsapás, vagy a mágikus lövedék azonban továbbra is hatni fognak a páncél-bőrt viselő személyre is.
A varázslat 1d4 fizikai támadást tud kivédeni, plusz minden második varázslói szint után még egyet. (Azaz, egy 9. szintű varázsló által bemondott Páncél-bőr 1d4+2 fizikai támadás teljes blokkolására lesz alkalmas.) A kivédhető támadások számának pontos meghatározása a varázslat bemondását tartalmazó beírás során elvégzendő.
Azok a varázslatok, amik teljes sebzést fejtenek ki az ezen mágiával levédett személyen is (ld. feljebb), nem csökkentik a kivédhető támadások számát. Az ugyanazon ellenféltől érkező többszörös támadások (pl. egy kiméra harapása és mancsai, vagy egy dobótőrös támadás során érkező több dobótőr) viszont egyenként, külön-külön támadásnak számítanak.
Amikor a páncél-bőr nyújtotta védelem elfogy, onnantól a varázslat alanya a számára normál mértékű védettséggel fog rendelkezni, és fog sérüléseket elszenvedni.
A varázslat hatása addig megmarad, amíg valamennyi védelmet le nem ütik a varázslat alanyáról.
Mágia elűzése
Játéktéri megjelenés: A varázslat alkalmazásával a mágus képes lehet más varázslatok, bűbájok hatását semmissé tenni.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
16 |
330 láb (110 m) |
30 láb (10 m) oldalú kocka |
azonnali |
A varázslat igazából egy ellen-varázs: arra alkalmas, hogy más varázslatok, bűbájok hatását elűzzék, semmissé tegyék vele. A Mágia elűzése eltávolítja a varázslatokat és a varázslat-szerű hatásokat az élőlényekről és/vagy a tárgyakról. Megszakítja a varázslást, vagy a varázstárgyak hatásának érvényesülését a hatóterületen.
A saját varázslatát a vaárzsló bármikor, a sikertelenség veszélye nélkül elűzheti; ezzel lehetősége lesz a más módon meg nem szakítható varázslatai hatásának elűzésére is. Mások varázslatainak, vagy mágikus tárgyak hatásának elűzése viszont már nem automatikus, a siker sokban függ az elűzést megkísérlő, és az eredeti varázslatot bemondó mágiatudó tapasztalati szintjétől.
Az alap esély a mágia elűzésére 50%, azaz, d20-szal 11-es, vagy annál nagyobb számot kell elérni. Ebből le kell vonni az elűzést megkísérlő és az eredeti varázst bemondó szintjeinek különbségét, amennyiben az előbbi a nagyobb (nő az esély a sikeres elűzésre), és hozzá kell adni a szintek különbségét, ha az elűzést megkísérlő alacsonyabb szintű, mint az eredeti mágia használója (csökken az esély). 20-as dobása automatikus sikert jelent, a kaszt-szintek különbségétől függetlenül; 1-es dobása pedig automatikus sikertelenséget.
(Néhány példa: egy 6. szintű mágus kísérli meg egy 6. szintű pap varázslatának hatását elűzni, ekkor 50% esélye van: ha 11-est, vagy annál nagyobbat dob d20-szal, akkor sikerült az elűzés, ha annál kisebbet, akkor nem.
Ugyanezen varázslónak egy 3. szintű mágus varázslatának elűzéséhez már elegendő 11-(6-3)=8 fölé dobnia a 20 oldalúval, míg egy 10. szintű pap varázslatának elűzéséhez már 11-(6-10)=15 fölé kell dobnia a sikerhez.)
A mágia elűzésének megkísérlése szempontjából nincs különbség a varázslói és a papi mágia, illetve az ezekkel létrehozott varázstárgyak között.
Amennyiben varázstárgyra mondja az elűzést a varázsló, úgy annak védelme lehet az elűzés ellen (mentődobás alkalmazható), szintjét tekintve pedig ezeket a tárgyakat egy 10. szintű varázstudó által mondott varázslathoz hasonlóan kell kezelni. A sikeres mágia elűzése varázstárgyak esetében azt jelenti, hogy az adott tárgy 1d4 percre elveszíti mágikus mivoltját. (De a fizikai tulajdonságait nem: egy mágia elűzéssel hétköznapivá tett mágikus kard továbbra is kard marad).
Ereklyék és szent tárgyak mágiája nem űzhető el evilági varázslattal.
Szipolyozás
Játéktéri megjelenés: Varázsigéi nyomán a mágus képessé válik arra, hogy a megérintett személy életerejét elszívja, legyengítve ezzel a másikat, és megerősítve magát, akár a normál életerején túl is.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
16 |
n.a. |
a varázsló |
1 érintés |
A varázslat lehetővé teszi, hogy a varázsló, ellenfelét megérintve, elszívja annak életerejét, és a saját hasznára fordítsa azt. Ha a mágus sikeresen megérinti az áldozatát a varázslat bemondása után, akkor az minden második varázslói szint után 1d6 életerő pontot veszít, a maximum 5d6 veszteségig. Az áldozattól elszívott életerő pontok ideiglenesen hozzáadódnak a varázsló életerejéhez, akkor is, ha ezzel a normálisan elérhetőnél több életereje lesz. A mágust érő bármilyen támadás okozta sebzést először a normál életerő pontokon túli pluszból kell levenni; a mágus valójában csak akkor kezd el sérülni, ha ezek a plusz életerő pontjai már elfogytak. Ezek a plusz életerő pontok egy óráig tartanak, utána elvesznek.
A varázslat áldozata az életerő pontjait mind természetes, mind mágikus gyógyítással visszanyerheti.
Élőhalott teremtményekre nem hat a varázslat.
A szipolyozás az első sikeres érintésig marad aktív a varázslón (ami akkor is kifejti hatását, ha a mágus nem az eredetileg szánt célpontot érinti meg: az első, megérintett élőlény lesz a varázslat áldozata); vagy pedig 10 percig, utána elenyészik a hatása.
Jégvihar
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszava nyomán az ég jege érkezik a földre, akár jégeső formájában, akár ónos esőként, komolyan megsebezve, vagy elvakítva a területen levőket.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
14 |
30 láb (10 m) / varázslói szint |
40 láb (~ 13 m), vagy 80 láb (~27 m) átmérőjű kör |
speciális |
A varázslat két módon mondható be; a használat módját a bemondást tartalmazó beírásban meg kell határozni:
Vagy hatalmas jég-rögök kezdenek zuhogni az égből 1 percre, egy 40 láb (~ 13 m) átmérőjű területen, 3d10 életerő pontnyi sérülést okozva mindenkinek, aki ott tartózkodik; vagy pedig havas-ónos eső kezd zuhogni egy 80 láb (~ 27 m) átmérőjű területen, varázslói szintenként 1 perc időtartamra. Utóbbi használati mód esetén az ónos eső megvakítja a hatóterületen tartózkodó élőlényeket a hatóidő idejére, és síkossá, csúszóssá teszi a talajt, ami miatt a mozgás jelentősen lassul rajta, és minden, a hatóidő alatt a hatóterületen mozogni próbáló teremtménynek 50% esélye van arra, hogy elesik. Az ónos eső a lámpákat és kisebb tüzeket is kioltja; valamint semlegesíti a Fém forrósítása varázslat hatását.
A jégvihar hatása elől kitérni nem lehet (mentődobás nem értelmezhető).
A varázslat csak nyílt téren működik, épületben, fedél alatt, a föld színe vagy víz alatt nem. Nem igényel ugyanakkor speciális időjárási körülményeket.
Nyelvek beszélése
Játéktéri megjelenés: Varázslata nyomán a mágus képes lesz beszélni, írni és megérteni olyan nyelveket is, amiket egyébként nem ismer, valamint hogy megértesse magát az azon nyelvet beszélő lényekkel.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
16 |
n.a. |
30 láb (10 m) sugarú kör |
5 perc / varázslói szint |
A varázslat segítségével a mágus képes lesz arra, hogy beszéljen és megértsen olyan nyelveket is, amiket egyébként nem beszél, legyenek ezek akár faji, vagy törzsi nyelvek, vagy területi dialektusok. A varázslat csak a humanoid lények nyelvének értésére teszi alkalmassá a varázslót, az állatok nyelvén nem fog érteni. A varázslat hatására valamennyi, a varázslat bemondása során meghatározott lény, aki hallótávolságon belül van (általában 60 láb (20 m)), meg fogja érteni a varázslót. Ugyanakkor, a varázslat semmi módon nem befolyásolja a megértendő népek hozzáállását a mágiahasználó felé.
6. szintű varázslatok
Félelem-varázs
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszava nyomán a félelem rettenetes hulláma önti el egy sávban a környékét, pánikszerű menekülésre késztetve mindenkit, aki a varázslat területén tartózkodik.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
15 |
0 |
60 láb (20 m) hosszú kúp; az alapjánál (azaz, a mágus kezénél) 5 láb (~ 1,7 m), a végénél 30 láb (10 m) átmérőjű |
speciális |
Amikor ezt a varázslatot használja, a varázsló a félelem láthatatlan hullámait bocsátja útjára, kúp alakban önmagától távolodva, ami a hatóterületen tartózkodó teremtményeket pánikszerű menekülésre készteti. A menekülő teremtmények jó eséllyel dobják el, ami a kezükben van; minél alacsonyabb tapasztalatú (szintű) az áldozat, annál nagyobb ennek az esélye. (Első szintű karakterek 60% eséllyel eldobálják, ami a kezükben volt; minden plusz szint 5% esély-növekedést jelent. 100%-os esély nincs: ha a varázslat hatott az áldozatra, akkor 8. karakterszint felett is dobni kell, de ez esetben csak a 20 oldalún az 1-es dobása, vagy, 15. szinttől felfelé, a 100 oldalún az 1-es dobása fogja a holmik eldobálását jelenteni.)
A varázslat hatása alá kerülő teremtmények a tőlük telhető legnagyobb sebességgel menekülnek a varázsló közeléből, annyi percig, ahanyadik varázslói szintű a mágus. A varázslat hatása nem marad fenn: miután kifejtette azt az épp a hatóterületen tartózkodókra, megszűnik, de az áldozatok ettől még tovább fognak menekülni, a fent vázoltak szerint. A varázslat ellen mentődobások rendszere használható; az azt sikeresen megdobó teremtményekre a varázslat hatástalan lesz. Szintén hatástalan a varázslat az élőhalottakra.
Mesteri illúzió
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszavára mesteri pontosságú illúziók születnek, amelyek a fényhatáson túl hang-, szag-, és hőhatásokat is magukban foglalhatnak.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 |
160 láb (~53 m) + 25 láb (~8 m) / varázslói szint |
egy 40 köbláb méretű tér (~1,3 m3) + 10 köbláb (~ 0,3 m3) / varázslói szint |
1 perc / varázslói szint |
A Mesteri illúzió az Illúziókeltés továbbfejlesztett formája: a varázsló bármilyen tárgy, lény, vagy erő hatását fel tudja kelteni a varázslat hatóterületén és hatóidején belül, a térben megjelenve is. A varázslónak nincs szüksége erőfeszítésre, hogy az illúziót fenntartsa: onnantól kezdve, hogy létrehozta, az magától fennmarad a varázslat hatóidejére, vagy amíg a varászló meg nem szünteti. Az illúzió kiterjedhet képi, hang-, szag-, és hőhatásokra is.
Ezek az illúziók már annyira hitelesek, hogy valóságnak fognak tűnni az avatatlan szem számára, amíg nyilvánvalóan be nem bizonyosodik, hogy csak illúzióról van szó. Ha bármely teremtmény kételkedni akar a bizonyosság előtt az illúzió valódiságában, akkor mentődobással ellenőrizheti a kételkedése sikerességét. Sikertelen mentődobás esetén a külső fél valóságnak fogja gondolni az illúziót. Amennyiben egy sikerrel kételkedő ezt a tényt közli a többi nézővel is, úgy ők már előnnyel (+4) fogják végezni a kételkedésük ellenőrzésére szolgáló mentődobást.
Gyöngítés sugara
Játéktéri megjelenés: A varázslat nyomán mágikus sugár tör elő a varázstudó ujjából, végletesen legyengítve azt a teremtményt, aki, vagy ami az útjába kerül.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
18 |
25 láb (~ 8 m) + 12 láb (4 m) / varázslói szint |
1 teremtmény |
10 perc / varázslói szint |
A varázslat révén a varázsló képes lesz végletesen lecsökkenteni egy teremtmény erejét, és ezáltal legyengíteni annak minden olyan támadását, ami az erőn alapszik. A varázslat áldozata oly gyenge lesz, mint egy kicsiny gyermek, vagy egy apróbb háziállat: mozgásra, helyváltoztatásra, beszédre képes marad, de komolyabb erőfeszítésre nem. Ha valaki súlyos vértet viselő személy válik a varázslat áldozatává, annak komoly gondot fog okozni már az is, hogy ne roggyon össze a vértje súlya alatt.
A varázslattal szemben mentődobás értelmezhető; annak sikeres megdobása esetén a gyengítés hatástalan volt.
A hatóidő leteltével az áldozat ereje visszatér a szokásos szintre, más módon a gyengeség viszont nem gyógyítható, még a Teljes felgyógyítás papi varázslattal sem.
A varázslat alanya lehet humanoid, vagy humanoid méretű szörny, akár élőhalott is.
Szörnyek elbájolása
Játéktéri megjelenés: A mágus bűbájt bocsát egy tetszőleges lényre, vagy lényekre, akik, vagy amelyek ettől roppant szimpatikusnak fogják találni innentől egy jó ideig őt, teljesítve az óhajait, kéréseit.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
15 |
160 láb (~ 53 m) |
egy, vagy több teremtmény egy 20 láb (~ 7 m) sugarú körben |
speciális |
Ezen varázslat nagyon hasonlatos a Személyek elbájolása nevezetűhöz, de annyiban több nála, hogy nem csak emberekre, hozzájuk hasonló fajokra, és humanoidokra mondható, hanem bármely élőlényre, vagy gyengébb élőlények csoportjára. Amennyiben humanoidra mondják, úgy a varázslat továbbra is csak egy személyt érint; gyengébb, kisebb termetű szörnyekre mondva 2d4 darab szörnyet, nagyobb termetű szörnyre mondva megint csak egy darab szörnyet. Humanoidok esetében ugyanazok a rezisztenciák, amik a Személyek elbájolása ellen léteznek (elfeké, sötételfeké, fél-elfeké) ez ellen a varázslat ellen is léteznek.
A varázslat ellen mentődobás értelmezhető. Amennyiben az elbájolás bemondása idején a varázsló, vagy a társai megsebesítik az elbájolandó szörnyet, úgy annak újabb mentődobása lesz, +1 módosítóval, a varázslattal szemben.
A varázslat hatására az elbájolt szörny a varázslót a barátjának fogja tekinteni, akivel jól kell bánnia, akit segítenie és védenie kell. Amennyiben a varázsló képes kommunikálni az elbájolt szörnnyel, úgy annak adhat parancsokat, utasításokat, amiket az elbájolt szörny a legjobb képességei - és megértése - mentén teljesíteni fog. Amennyiben a kommunikáció nem lehetséges, úgy a szörny a varázslót nem fogja bántani, de a társaságában levőkkel szemben továbbra is támadóan viselkedhet. A varázsló által tett bármiféle, az elbájolt szörnyre nézve támadó jellegű tevékenység megtöri a varázslatot, de legalább is újabb mentődobást tesz lehetővé a számára (a mesélő belátása szerint).
A varázslat hatóideje varázslói szintenként 1 hét, hacsak a mágus előbb meg nem szünteti, vagy meg nem töri a varázslatot. Ugyanakkor, az elbájolt szörnyeknek az erejük és tapasztalatuk függvényében bizonyos időközönként bizonyos mértékű esélyük van, hogy megtörjék magukon az elbájolást, és kitörjenek annak hatása alól. Ez utóbbi mértékét és gyakoriságát a mesélő határozza meg.
Holtak mozgatása
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszava nyomán a halott humanoidok maradványai megelevenednek, zombiként, vagy csontvázként, és követik a mágus egyszerű, szóban kiadott utasításait.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
4 |
25 láb (~ 8 m) |
speciális |
állandó |
A varázslat segítségével hozhatók létre az alacsonyabb rendű élőhalottak: csontvázak és zombik, általában halott humanoidok maradványaiból. Ezen maradványokat a varázslat hatására életre kelnek, és követik a varázsló egyszerű, szóbeli utasításait. A csontvázak és zombik követhetik a varázslót, vagy maradhatnak a parancsára egy bizonyos területen, és megtámadhatják az oda belépőket - mindenkit, vagy a varázsló által meghatározott lényeket. Az élőhalottak addig maradnak ezen állapotukban, amíg harcban meg nem semmisítik őket, vagy amíg Holtak elűzése varázslattal meg nem semmisíti egy kellően magas szintű pap. Ez a varázslat a Mágia elűzése varázslattal nem semlegesíthető! A varázslathoz elengedhetetlen, hogy a felélesztendő maradványok hozzáférhetőek, és viszonylag épek legyenek (azaz, a föld alatt, koporsóban, vagy sírboltban nyugvó test nem kelthető életre, nem fogja kiásni magát a föld alól). A harcban megsemmisített csontvázak és zombik maradványai már nem animálhatók újra.
A varázsló varázslói szintenként két, humanoid-méretű csontvázat vagy zombit képes életre kelteni. Speciális esetben a humanoidoknál nagyobb méretű holttest is életre kelthető, de általános szabály, hogy ezek összes életereje nem haladhatja meg a varázsló varázslói szintjeit. (Amennyiben egyszerű zombik és csontvázak életre keltése történik, úgy azokat a varázslat időtartamára a varázsló mozgathatja a játéktéren. Amennyiben nagyobb méretű test életre keltése történik, úgy annak mozgatásához mesélő szükséges.)
Az élőhalottak létrehozása és használata egyértelműen gonosz cselekedetnek számít; amely varázsló többször, visszatérő módon űzi ezt, annak tisztában kell lennie azzal is, hogy különböző erők és hatalmak egy idő után óhatatlanul fel fognak figyelni a tevékenységére.
7. szintű varázslatok
Óvó kéz
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszavára egy ember-méretű kéz jelenik meg közte és az ellenfele között, és védi a mágust legjobb képességei szerint, de nem támad. Együtt mozog a a mágussal, és mindig a választott ellenfél és a mágus között marad.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
15 | 25 láb (~ 8 m) / varázslói szint |
speciális |
1 perc / varázslói szint |
A varázslat hatására egy, az ember méretűtől az óriási méretűig terjedő méretű kéz jelenik meg a varázsló és az általa kiválasztott ellefele között. Ez a testtelen kéz aztán a varázsló és a kiválasztott ellenfél között marad, függetlenül attól, hogy mit tesz a varázsló, vagy az ellenfél hogyan próbálja kikerülni. Miután a távoltartandó ellenfél kijelölésre került, sem a láthatatlanság, sem a saját kinézet megváltoztatása nem csapja be az Óvó kezet. A kéz nem fogja üldözni az ellenfelet, megmarad a mágus védelmére.
A kéz méretét a varázsló határozhatja meg, 5 lábtól (~ 1,7 m) a 25 lábig (~ 8 m) terjedően. A kéz fedezéket nyújt a varázslónak, felfogja a kiválasztott ellenféltől felé érkező támadásokat. A kéznek annyi életereje van, mint a varázslónak teljesen egészségesen; azaz, ugyanennyi sebzést képes elnyelni és elviselni, mielőtt szertefoszlana.
Ha valaki megpróbálja elnyomni a kezet, annak mozgási sebessége felére csökken, amennyiben az illető súlya a 20 mázsa (~ 1.000 kg) alatt marad. Ha az eredeti ellenfél meghal, vagy megsemmisül, akkor a varázsló új célpontot jelölhet meg a kéznek, akitől védenie kell.
A varázsló a varázslat hatóidején belül bármikor megszüntetheti a kéz létezését.
Víz alatt lélegzés
Játéktéri megjelenés: Varázsszava nyomán a mágus, vagy akikre a varázslatot rámondja, képesekké válnak a víz alatt lélegezni a varázslat időtartamára, mintha kopoltyújuk lenne. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
16 |
érintés |
a megérintett lény(ek) |
1 óra / varázslói szint + 1d4 óra |
A varázslat hatására a mágus, vagy aki(ke)t megérint, képesek lesznek a varázslat időtartama alatt a víz alatt is olyan szabadon lélegezni, mintha a tiszta levegőn lennének. A varázslat egynél több teremtményre is rámondható, amennyiben a varázsló meg tudja érinteni őket a varázsszavak kimondása alatt, de ekkor a hatóidő csökken: annyifelé oszlik, ahány lényre a varázslatot rámondták. A varázslat megfordítható, ekkor a kopoltyúval lélegző lények lesznek képesek a varázslat hatóidejére levegőt lélegezni.
Kő élesztése
Játéktéri megjelenés: Varázslata nyomán a mágus élő hússá változtatja a követ, de akaratot és tudatot nem ad neki, csak ha az előtte is birtokolt ilyesmit. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
9 |
110 láb (~ 37 m) |
2 köbláb (~ 63 dm3) kő + 2 köbláb (~ 63 dm3) minden, 7. fölötti varázslói szintért |
2 perc / varázslói szint |
A varázslat alkalmazásával a varázsló életre tud kelteni kőből levő tárgyakat. Az életre keltendő kő-holminak különállónak kell lennie (nem lehet egy szikla-taréj egy hegygerincen), a mérete a varázslatot bemondó varázslói szintjétől fog függeni. Az életre keltett kő-holmi a varázslat időtartama alatt követi a varázsló utasításait: támad, összetör, eltorlaszol, stb... A lénynek nincs saját intelligenciája, vagy akarata, az utasításokat pontosan úgy hajtja végre, ahogyan azokat kimondták. Az életre keltett kőnek egyszerre csak egy cselekvésre utaló egy utasítás-sor adható, a parancsoknak rövideknek kell lenniük, olyan egy tucatnyi szóval.
A varázslattal az életre keltett kő varázslói szintenként 2 percig marad mozgásban, utána visszatér kő-állapotába (a varázsló előbb is megtörheti a hatást). Az életre kelthető kő mennyisége szintén a varázslói szinttől fog függeni: 7. varázslói szinten 2 köbláb (~ 63 dm3) anyag kelthető életre, majd pedig varázslói szintenként további 2 köbláb, egészen a maximális 8 köbláb (~ 253 dm3) mennyiségig. (Azaz, egy 7. szintű varázsló körülbelül egy jól megtermett ember méretű követ tud életre kelteni; egy 10. szintű varázsló már egy hatalmas szobrot, egy komolyabb kőtömböt, vagy egy trollnak megfelelő méretű, más kődarabot is életre kelthet).
Az életre keltett lénynek köblábanként 6d8 életerő-pontja van (ami a varázslat bemondásával egyidőben kidobandó), védettsége egy átlagosan páncélozott harcoséval egyenértékű. (Az életre keltett követ a varázslatot bemondó mágus mozgathatja a játéktéren, amennyiben ezt vitás helyzetek kialakulása nélkül meg tudja tenni.) Fizikai támadásokra úgy képes a lény, ahogy a létrehozója lenne képes. A sebzés, amit a lény egy támadásával okozni tud, 1d2 életerő-pont a létrehozó varázsló varázslói szintjeiként (azaz, 14-20 között). Egy ember méretű, életre keltett kő helyváltoztatásának sebessége percenként 60 láb (20 m), a lény súlya köblábanként 100-300 font (~ 40-120 kg).
A varázslat megfordítható: ekkor a varázsló szintjének megfelelő mennyiségű, élő hús változik át kővé. Az élőlények egy egységnek kezelendők, amelyek tömege ha meghaladja a mágus által átváltoztatható anyag mennyiségét, akkor egyáltalán nem hat rájuk a varázslat (azaz, nem lehet egy óriás egy lábát külön kővé változtatni). A varázslat ezen formájával szemben mentődobás használata kötelező! A kővé változtatott élőlény megtartja a tudatát, emlékeit, egyéniségét, bár a kővé változás ideje alatt nem érzékeli a külvilág eseményeit. Addig marad kővé vált formájában, amíg a varázslatot bemondó mágus meg nem töri azt, vagy amíg egy sikeres Mágia elűzése varázslattal valaki más meg nem töri a varázslatot. (Utóbbi varázslattal az élővé változtatott kövön levő bűbáj megtörése is megkísérelhető.) Szintén elűzhető a kővé válás, ha egy másik mágus Kő élesztése varázslatot mond a kővé vált élőlényre.
("Hüvelykujj-szabály" a testsúly és a test-térfogat megfeleltetéséhez: egy 7. szintű varázsló egy maximum ~ 65 kg súlyú személyt lehet képes kővé változtatni, egy 8. szintű már egy jó 130 kg súlyút is; egy 10. szintű varázsló pedig egy 270 kg súlyú ogrét is kővé tudhat változtatni - mindig az áldozatok mentődobásának függvényében!)
Telekinézis
Játéktéri megjelenés: Varázslata segítségével a mágus képessé válik arra, hogy pusztán a tudata erejével mozgasson tárgyakat, esetleg bizonyos méretnél nem nagyobb élőlényeket is.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
15 |
25 láb (~ 8 m) / varázslói szint |
25 láb (~ 8 m) / varázslói szint |
2 perc + 1 perc / varázslói szint |
A varázslat segítségével a mágus képes tárgyakat mozgatni anélkül, hogy hozzájuk érne, pusztán a tudata erejével. A mágus varázslói szintenként 20 fontnyi (~ 8 kg) súlyt lehet felemelni, és mozgatni maximum a varázslói szintenként 1 lábra (~ 30 cm) körönként. A varázslat a mozgatandó tárgyak darabszámára nem tesz korlátot, a maximális vihető súly lehet nagyon sok 3 fontos kőgolyó, vagy egy, vagy néhány, nagyobb holmi, a megkötés csak annyi, hogy egy 1.000 köbláb (10 x 10 x 10 láb; azaz, ~3 x 3 x 3 m) kockán belül legyenek a dolgok, amiket a varázsló mozgatni akar. (Azaz, nem lehet szanaszét szórva a főtéren pl.) Ha öntudattal rendelkező, és tudatánál levő élőlényt akar mozgatni a varázsló az akarata ellenére, akkor annak - az előzetes megegyezés függvényében - mentődobása lehet a varázslat ellen.
A varázslat időtartama 2 perc, plusz varázslói szintenként 1 perc. Ha a tárgy kimozdul a varázslat hatótávolságából, vagy letelik a hatóidő, akkor a mozgatott holmi leesik, újra mozdulatlanná válik. A varázsló az általa elbírható súlyt vízszintesen, függőlegesen, vagy mindkét dimenzió mentén mozgathatja.
A varázslónak végig a mozgatásra kell koncentrálnia, ha ebben megszakítják, a tárgy mozgása megáll, vagy a holmi leesik. A telekinézissel mozgatott tárgyak manipulálása úgy történik, mintha fél kézzel végezné azt a varázsló. A telekinézis ideje alatt a mágus nem varázsolhat mást, nem harcolhat, helyváltoztatásra se képes: ha bármilyen módon megzavarják a koncentrálásban, a varázslat hatása megtörik.
Jeges intés
Játéktéri megjelenés: A mágus varázsszavára kezeiből kúp alakban vad, jeges hideg vágódik ki, megfagyasztva azokat a tárgyakat, amik útjába kerülnek, és nagyon komoly sérülést okozva az útjába kerülő élőlényeknek.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
14 |
n.a. |
speciális |
azonnali |
A varázslat hatására a mágus összeérintett és előre nyújtott kezeiből egy kúp alakú, halálos, jeges hideget árasztó csapás indul útjára. A csapás hossza varázslói szintenként 5 láb (~1,6 m), átmérője a végén varázslói szintenként 1 láb (~30 cm). A Jeges intés elszívja az élő testek hőjét, sebzése varázslói szintenként 1d4+2 életerő pont. A varázslat ellen mentődobás értelmezhető, ami megfelezi a sebzést.
Bár nincs élő testük, de a csontváznál magasabbrendű élőhalottakra, amik rendelkeznek hússal és izomzatta, szintén hat a varázslat, bár kevesebb sebzéssel.
Ideiglenes jelleggel a további varázslatok játéktéri megjelenése - nem helyettesíti a részletes leírást!
8
|
Élőholtak vezénylése | Varázslata nyomán a mágus képessé válik arra, hogy parancsoljon az élőhalottaknak, amik legjobb képességük szerint követni fogják a mágus szóbeli utasításait, de legalább is nem támadnak rá. |
Átváltoztatás | A mágus varázsszava nyomán képessé válik egy teremtmény akár teljes átváltoztatására, valamilyen más lénnyé. | |
Csoportos láthatatlanság | Varázsszava nyomán a mágus, és a vele egy területen tartózkodók egy időre láthatatlanná válnak, minden holmijukkal együtt, amit magukon viselnek. | |
Repülés | Varázslata nyomán a mágus képessé válik arra, hogy önmagát, vagy valaki más teremtményt a szárnyak nélküli repülés képességével ruházzon fel. | |
Tűzfal | A mágus varázsszavára egy mágikus tűzből szőtt fal emelkedik fel az általa mutatott helyen és módon, akadályozva az átjutást, és komolyan megégetve mindazokat, akik át akarnak jutni rajta, vagy akik a közelében vannak. |
9
|
Szörnyek idézése | A mágus varázsszava nyomán szörnyek érkeznek, hogy egy ideig legjobb képességeik szerint segítsék őt harcában. |
Igazlátás | A mágus varázsszava nyomán képessé válik arra, hogy valamennyi dolgot - személyeket és élettelen tárgyakat - a maguk természetes valójában lássa. Bármiféle rejtő- vagy átalakító varázslaton, mágikus sötétségen képes áthatolni a tekintetével, és meglátni a mögötte rejtező valót. |
|
Átok eltávolítása | A mágus a varázslata nyomán képessé válik másokról - személyekről, vagy tárgyakról - az átkok, rontások, rosszakaratú bűbájok elűzésére. | |
Teleportálás | Varázslata hatására a mágus, és bizonyos mennyiségű, általa megérintett anyag azonnal átkerül egy, a varázstudó által jól ismert, meghatározott helyre, függetlenül attól, hogy az milyen távol van az aktuális tartózkodási helyétől. | |
Láncvillám | A varázslat hatására az egyszerű villámcsapáshoz hasonló hatás keletkezik, de nem szűnik meg, amint az első célpontjába csapott, hanem átugrik róla egy másikra, majd egy következőre, mindig egyre gyengülő, de még mindig komoly sebzést okozó erővel, amíg végül teljesen ki nem huny. |