A Kalmár havát írjuk, az Alapítás 1651. esztendejében.
Ébredezik a világ, a természet és a halandók is. A tél fagyos lehelete már csak a szárazföld belsejében érződik, de ott is jelentősen enyhül. Az év ezen részében válnak először járhatóvá a Chedlen hágói. Megindulnak a karavánok a szárazföldön, a hajósok pedig nekivághatnak az egészen távoli ismeretlen, új vizeknek is. Sideran-szerte ünnepségekkel köszöntik a tavaszt, a fényes templomi hálaadásoktól kezdve vad folyóparti táncokig sokféle képpen.
Karakterek: 3461
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 729
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1590
Kasztok aránya
Harcos: 1130
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1006
Pap: 349
Játéktéri beírások:
52537
Fórum beírások:
27949
Papi varázslatok 6-10.
6. szintű varázslatok
Bátorság szítása
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavára bátorság költözik a megáldandó személy, vagy személyek szívébe, ami mentessé teszi őket egy időre a félelem minden fajtájától, a természetestől és a mágia keltette félelemtől is. Minél magasabb szintű a pap, annál több személyt képes ebben az áldásban részesíteni. A varázslat megfordítható, ekkor az alanyául szolgáló személy félelmet fog sugározni a környezetében levők felé.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
13 | érintés | 1 (vagy 1-4) teremtmény |
speciális |
A varázslat hatására a megérintett személy (aki lehet maga a pap is) lelkébe bátorság költözik, oly mértékű, hogy ezáltal védve lesz a természetes félelem valamennyi, és a mágikus félelem legtöbb fajtájától is, kivéve azokat, amiket az istenek, vagy isteni hatalommal rendelkező lények kelthetnek. A varázslat legfeljebb négy személyre hathat, a pap szándékai szerint. Ha csak egy személyre mondja a pap a félelem-űző áldását, úgy annak hatása erősebb lesz, és hosszabban tart, mintha több személyen oszlana meg. A varázslat véget ér, amikor az első, félelmet keltő jelenség elől megvédi azt, akire rámondták, vagy 8 óra után magától is.
A varázslat megfordítása csak egy személyre hathat, aki lehet maga a pap, vagy bárki, akit megérint. Ebben az esetben az áldozat félelmet fog sugározni maga körül, egy 3 láb (1 m) sugarú körben. A félelem-aurába belépő más személyek, ha nem sikerül ellenállniuk a rájuk törő pániknak, 2d8 körön át menekülnek a félelmet sugárzó személy közeléből.
A varázslat mindkét formája ellen mentődobás érvényesíthető, mivel ezek automatikusan csak a használatukba beleegyező személyekre hatnak. A varázslat egyik formája sem hat élőhalottakra.
Vízenjárás
Játéktéri megjelenés: Istene hatalma révén a pap képes egy időre felruházni önmagát, vagy más személyeket a vízenjárás képességével. Minél nagyobb tapasztalatú a pap, annál több személyt lesz képes felruházni ezzel a képességgel, és annál hosszabb időre.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
13 | érintés | speciális |
10 perc + 5 perc/papi szint |
Varázslata révén a pap képes lesz felruházni magát, vagy más személyeket arra, hogy úgy járjanak bármilyen, folyékonyként viselkedő anyagon, mintha az szilárd lenne. Ez lehet iszap, futóhomok, olaj, víz, vagy hó. A varázslat alanyának lába nem fogja a folyadékot értinteni, és nem süllyed bele, de az iszapban és a havon a lába méretének megfelelő, 2 hüvelyk (~ 5,2 cm) mélységű nyomok keletkeznek, amerre halad. A haladás üteme megegyezik a varázslat alanyának normál haladási ütemével. Ha a varázslatot víz alatt mondják be, akkor az alanyát az víz felszíne felé fogja nyomni.
Minden egyes papi szintje után, amennyivel a varázslat bemondásához szükséges 6. szint fölött van, plusz egy személyt tud a pap a varázslat hatásába bevonni.
Tárgyak életre keltése
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavával életre tud kelteni élettelen tárgyakat, amelyek mozogni kezdenek, és engedelmeskednek az akaratának: megtámadják, akit a pap elsőnek kijelöl számukra.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | 80 láb (~ 27 m) | 1 köbláb (~32 dm3) / papi szint |
1 perc / papi szint |
Ezen varázslat segítségével a pap képes felruházni egy élettelen tárgyat a mozgás képességével és az élet látszatával. Az életre keltett tárgy, vagy tárgyak megtámadják azt a személyt, akit a pap először kijelöl a számukra. Az életre keltett tárgy lehet bármi nem varázstárgy: fa-, fém-, kő-, textil-, bőr-, kerámia-, vagy üveg-holmi. A saját tulajdonában álló holmikat a pap automatikusan életre tudja kelteni; amennyiben más tulajdonában álló tárgyat próbál életre kelteni, úgy annak a gazdájával megegyező értékű mentődobása lehet a varázslattal szemben.
A varázslattal életre keltett tárgyak mozgásának sebessége a tárgy súlyától, és a mozgásának mibenlététől fog függeni. Egy étkezőasztal meglehetősen nagy és nehéz, de a lábai miatt egész komoly sebességre lehet képes. Egy korsó legfeljebb görögni fog tudni. Egy hatalmas kő állvány legfeljebb lassan fog tudni gördülni a célpontja felé (10 láb / ~ 3m / perc), egy kőszobor akár a 40 láb / ~13 m / perc sebességet is elérheti, egy fából faragott szobor a 80-at is; egy könnyű elefántcsont zsámoly akár 120 láb / ~40 m / perc sebességgel is mozoghat. A kúszó mozgások sebessége 10-20 láb (~3-7 m) / perc között lesz, gurulni 30-60 láb (~10-20 m) / perc közötti sebességgel lehet.
Az életre keltett tárgy által okozott sebzés a tárgy méretétől és alakjától fog függeni. Könnyű, hajlékony tárgyak csak a látást és a mozgást fogják megzavarni, csapdába ejtenek, fojtanak, megköznek, de sebet nem okoznak. Könnyű, de kemény holmik legfeljebb 1d2 életerő pontnyi sebzést okozhatnak, vagy ugyanúgy fejtik ki hatásukat, mint a rugalmasan könnyű testek. Az ennél nehezebb, kemény testek lassabbak lesznek, de komolyabbat is fognak sebezni, 2d4-5d4 életerő pontnyi értékek között (a mesélő megítélése szerint).
Az életre keltett tárgyak támadásának gyakorisága azok alakjától, mozgásától, a szerelvényeiktől fog függeni. A védettségi szintjük az anyaguk és az alakjuk függvénye lesz: ennek megfelelően támadhatóak és semmisíthetőek meg, vagy tehető tönkre rajtuk a varázslat hatása.
Papi szintenként 1 köbláb (~32 dm3) anyag kelthető életre a varázslattal. Azaz, egy 6. szintű pap körülbelül egy közepes komódot, vagy egy kisebb köztéri szobrot tud életre kelteni, egy 10. szintű már egy komolyabb síremléket, vagy egy háromajtós ruhásszekrényt is. A tárgyak egy egységként fognak mozogni, a különböző, mozgatható részeiket a saját "belátásuk" szerint, a pap által megjelölt személy támadására mozgatják majd, de maga a pap azokat külön nem tudja irányítani.
7. szintű varázslatok
Láng-csapás
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavára az égből egy függőleges lángoszlop csap le a pap által megjelölt helyre, súlyos égési sérüléseket okozva a területen tartózkodóknak.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
11 | 160 láb (~ 53 m) | 5 láb (~ 1,7 m) sugarú kör |
azonnali |
A varázslat nyomán egy függőleges lángoszlop csap le az égből, arra a helyre, ahova a hatótávon belül a pap megjelölte. A hatóterületen levő minden teremtmény 6d8 életerő pontnyi sebzést szenved, kivéve ha sikerült kicsit félremozdulnia a lángoszlop közeléből, ez esetben csak fele sebzés esik (azaz, mentődobással a sebzés felezhető). Az éghető tárgyak lángra lobbannak, a varázslat centrumában még a nehezebben éghetőek is.
Súlyos sebek gyógyítása
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol istenéhez, akinek ereje révén a súlyos sebek is azonnal begyógyulnak, a sérült életereje javarészt visszatér. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
12 | érintés | a megérintett teremtmény |
állandó |
Ezzel a varázslattal a súlyos sebek gyógyíthatók meg, vagy az életveszélyes állapot is erőteljesen javítható. Mély vágások, létfontosságú szervet ért sebek, súlyos zúzódások azonnal meggyógyulnak, az erős vérzések elállnak, még ha a seb és a fájdalom valamelyest meg is marad. Egészen súlyos sérülések (ütőeres vérzés, végtag-vesztés, létfontosságú szerv sérülése, súlyos belső vérzés) állapota is jelentősen javítható, a közvetlen életveszély elhárul, a sebesült életereje nagy mértékben visszatér. Csontot - ahogy egyik gyógyítás sem - ez a varázslat sem forraszt össze azonnal, csak felgyorsítja a regenerálódást.
A varázslat sikeres használatához a papnak egyik kezével a sebesültet, másik kezével a szent szimbólumát kell megérintenie, és így fohászkodnia istenéhez, égi patrónusához a sikeres gyógyulásért. A varázslat nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire hatástalan.
A varázslat fordítva is alkalmazható, ekkor súlyos sebeket fog okozni áldozatán (körülbelül akkorát, mint egy precíz, erős kard- vagy buzogánycsapás). A fordítva alkalmazott varázslatra is vonatkoznak a gyógyításnál leírt korlátozások: meg kell érinteni az áldozatot ahoz, hogy a mágia megfoganjon, nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire pedig a megfordított varázslat se hat.
Védő fa
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavára egy élő fa a védelmezőjévé válik, vagy magának a papnak, vagy a pap által kijelölt helynek, vagy személynek. A megvédendő személynek vagy tárgynak helyben kell maradnia ahhoz, hogy megvédhessék, mert az elbájolt védő-fa csak nagyon kevés és lassú helyváltoztatásra képes.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
1 | érintés | 1 fa |
1 nap / papi szint |
A varázslat hatására a pap által megérintett fa (ami csak élő, egészséges fa lehet, beteg, kiszáradt, átok sújtotta fa nem) átváltozik a pap, vagy az általa megjelölt terület őrzőjévé. A pap egyszerre csak egy fát tud az őrzőjévé bájolni, és amíg egy bizonyos fán rajta van a varázslata, másik fát se tud elbájolni. Az elbájolt fának a pap lakhelyéhez legfeljebb 10 lábnyi (~ 3 m) közelségben kell lennie, vagy a pap istenének megszentelt helyen, vagy legfeljebb 270 lábnyira (90 m) a megvédendő objektumtól.
Az őrzővé bájolt fának a pap papi szintenként két szónyi hosszú utasítást adhat, ami tartalmazhat jelszót, bemutatandó jelzést, vagy csak egyszerűen a feltételt és a rá adandó reakciót.
A varázslat hatására a fa önálló mozgásra képes, bizonyos akarattal ellátott lénnyé alakul át, ami harci körönként kétszer tud támadni, de haladó mozgásra csak 30 láb (10 m) / perc sebességgel képes.
8. szintű varázslatok
Út meglelése
Játéktéri megjelenés: Varázsszava nyomán a pap - vagy akire a varázslatot bocsátja - képes lesz megtalálni az utat, amit keres, vezessen az be egy bizonyos helyre, vagy ki onnan. A varázslat csak helyszínek között működik, a helyszíneken levő tárgyak, vagy élőlények vonatkozásában nem.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
3 | érintés | 1 élőlény |
5 perc / papi szint |
A varázslat alanya képessé válik arra, hogy meglelje az utat, ami egy bizonyos helyre vezet, vagy egy bizonyos helyről vezet kifelé. A hely lehet a szabadban, vagy a föld alatt is, lehet egy csapda, vagy akár egy labirintus is. Fontos kitétel, hogy a varázslat helyek viszonylatában működik csak, személyek vagy tárgyak viszonylatában nem.
A varázslat hatására a varázslat alanya pontosan fogja érezni a keresett irányt, ami a célja felé vezeti, és jelzi a megfelelő időben az útvonalat, vagy tevékenységet, amit elvégezni kell (például felmászni egy létrán). A varázslat hatására az alany - ha erre koncentrál - észlelni lesz képes az egyszerűbb fizikai csapdákat, vagy az áthaladást gátló varázs-szignumok jelszavát.
A varázslat véget ér, amikor az alanya elérte a célját, vagy amikor a hatóideje letelik. A varázslat alanya szabadon cselekszik a hatóidő alatt is, anélkül, hogy megtörné a varázslatot: mozoghat, harcolhat, akár varázsolhat is - de mindig újra és újra rá kell koncentrálnia a keresendő útra fél percen át, hogy újra meglelje, ha közben mással is foglalatoskodott.
Kisebb elementál hívása
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol az istenéhez, és ha elég erősnek találtatik hitében, akkor egy elementál érkezik a segítségére a külső létsíkokról. Az elementál legjobb képességei szerint követi a pap parancsait, evilági fegyverekkel csak nehezen és korlátozottan támadható, de megfelelő módon visszaűzhető a saját létsíkjára, vagy visszatér magától, a varázslat időtartamának lejártakor.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
2 | 60 láb (~20 m) | speciális |
10 perc / papi szint |
A varázslat révén a pap az anyagi létsíkra képes szólítani egyet a más létsíkok nagy hatalmú lényei közül, hogy az a segítségére legyen céljai elérésében. A papnak előre el kell döntenie, hogy levegő-, tűz-, víz-, vagy földelementált akar hívni, és a varázslatot oly módon kell bemondania. Az egyik fajta elementál hívására alkalmas varázslat nem fog tudni a másik három fajtából levőt előhívni.
Ahhoz, hogy a hívott elementál megjelenhessen, bizonyos körülmények megléte lesz szükséges.
Minden egyes elementál fajtából naponta egyet tud csak hívni a pap.
A papnak irányítania kell az elementált, azaz, amíg az cselekszik, a papnak őrá kell koncentrálnia, se mást varázsolni, se komolyabban mozogni nem tud. Amennyiben a pap nem így cselekszik, vagy kizökkentik a koncentrálásból, úgy az elementál elszabadul, és rátámad az őt az anyagi létsíkra kényszerítő mágiatudóra. Ez történik akkor is, ha a pap megsebesül. Amennyiben a pap érzi a koncentrálása gyengülését, és még az elementál szabaddá válása előtt megtöri a varázslatot, úgy az visszakerül az eredeti létsíkjára, és a támadás nem fog bekövetkezni. Minden harci körben van 5% esély, hogy az elementál elszabadul, és nekitámad a megidézőjének, úgy, hogy az nem képes már visszaküldeni őt az eredeti létsíkjára. Az elementál már zajló harcból nem fog kilépni, hogy az őt megidézőre támadjon, de amikor az elszabadult elementál a megidézőjét keresi, nem lesz figyelemmel a többi ott levő lényre.
Az elementált az őt megidéző pap papi szintenként 30 láb távolsáról képes maximum kontrollálni.
Az elementál nem sebezhetetlen; az evilági életerő pontjai elveszítésekor a varázslat megtörik, és ő visszatér az eredeti létsíkjára. Ugyanez történik a hatóidő leteltekor is.
Levegő és tűz elementál nem hívható a víz alatt, víz elementál nem hívható csak nagyobb vízfelület (tenger, tó, folyó, vagy legalább patak) 60 lábnyi (~20 m) közelében.
Kitiltás
Játéktéri megjelenés: Istene hatalma révén a pap képes lesz létrehozni egy biztonságos, megszentelt helyet, ami védve lesz a teleportálástól, vagy a más létsíkokról érkezőktől. Földi halandók a jellemük függvényében juthatnak be az így megszentelt területre, illetve a pap jelszóval is lezárhatja azt, ha így kívánja.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
4 | 30 láb (~10 m) |
15 láb (~5 m) oldalhosszúságú kockának megfelelő tér / papi szint |
1 nap / papi szint |
A varázslat segítségével a pap biztonságossá tud tenni egy megszentelt területet. A varázslat lezárja azt a területet a teleportálás, vagy a más létsíkokról érkező lények elől a varázslat időtartamára. Evilági lények pedig a paphoz viszonytott jellemük, és/vagy a területet lezáró jelszó ismeretének függvényében fognak tudni belépni. Amennyiben a pap jelszóval kívánja védeni a megszentelt területet, úgy azt előre el kell határozni, és úgy kell elmondania a varázslatot. A lezárható terület mérete a pap tapasztalatától fog függeni.
Amennyiben valaki ismeri a jelszót, úgy minden akadály nélkül beléphet a védett területre, miután kimondta azt. Ha nem ismeri valaki a jelszót - vagy nincs jelszó, ez utóbbi esetben csak a pap léphet be a területre - a behatolást megkísérlőt a jelleme függvényében a következő hatások érhetik:
- azonos jellem esetén: nincs káros hatás, egyszerűen nem tud bejutni
- ellentétes jellem esetén (akár a jó-gonosz, akár a törvényes-kaotikus skálán): a behatolást megkísérlő 4d6 életerőpontnyi sérülést szenved el, és nem sikerül bejutnia
A varázslat ellen mentődobás értelmezhető, sikeressége esetén a behatolást megkísérlő csak felerészben sérül, és be tud jutni a lezárt területre, bár ott kellemetlenül és kényelmetlenül érzi magát, és mielőbb távozni kíván.
A varázslat csak intelligens lények ellen véd; értelemmel nem bíró vadak és tárgyak ellen nem. Azaz, ha nyitott területet véd le a pap ezzel a varázslattal, azzal jó eséllyel meg fogja tudni akadályozni, hogy az ellenfelei oda belépjenek, de sem egy kutya, sem egy kilőtt nyíl esetében nem fogja védeni a varázslat.
9. szintű varázslatok
Időjárás idézése
Játéktéri megjelenés: Istene hatalma révén a pap képes megváltoztatni az adott terület időjárását. A varázslat hatásának kialakulásához néhány percre van szükség, utána a hatóidő tartamára az időjárás megváltozik, pontosan olyan mértékben és módon, ahogy a pap akarja.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
2 | 0 | speciális |
speciális |
A varázslat segítségével a pap képes lesz megváltoztatni egy terület időjárását, azzal, hogy valami más, de az adott térségre, évszakra és éghajlatra jellemző időjárát hív elő. Mérsékelt égövön, tavasszal vihar, szélvihar, hirtelen, enyhe fagy, vagy forróság hívható, tengerparti vidékeken tornádó, vagy hurrikán. A szubtrópusi vidékeken vad trópusi zivatar, vagy fullasztó hőség, a hegyvidékeken csikorgó fagy, vagy hóvihar idézhető. Az előidézett időjárás már nem áll a pap kontrollja alatt onnantól, hogy kialakult. Minél hevesebb az előidézett időjárás, annál rövidebb ideig, és annál kisebb területen fog hatni. Vad szél- vagy hóviharok, tornádók, hurrikánok papi szintenként 1 percig fognak tartani, és legfeljebb 500 holdnyi területre; zivatarok, jégesők, felhőszakadások papi szintenként 10 percig, és akár 2000 holdnyi területre; az egyéb jellegű időjárás-változások papi szintenként 1 napig fejtik ki a hatásukat, és akár 10000 holdnyi területen.
Olyan10 perccel a varázslat elmondása után az időjárás érzékelhetően megváltozik a hatóterületen, majd a varázslat bemondásától számított kb. fél órával megérkezik az előhívott időjárás a maga teljes mivoltjában. A megváltoztatott időjárást nem lehet újra megváltoztatni a varázslat hatóideje alatt, és miután teljesen kialakult, nem lehet mágikusan sem elűzni. Amíg az időjárás változtatás hatása teljesen ki nem alakult, addig a Mágia elűzése varázslattal a hatás visszafordítható, ez esetben az időjárás lassan visszatér az eredeti állapotába.
Teljes felgyógyítás
Játéktéri megjelenés: A pap imát imát mormol az istenéhez, akinek hatalma révén képes elűzni minden sérülést és betegséget egy emberfajzat testéből, azonnal teljesen egészségessé téve őt, visszaadva minden erejét. [A varázslat megfordítható.]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | érintés | a megérintett teremtmény |
állandó |
Istene hatalma révén a pap képes lesz elűzni egy halandó testéből valamennyi nyavalyát, sérülést, és egyéb gyengeséget, teljesen felgyógyítva őt az eredeti állapotára. A varázslat azonnal meggyógyít minden sérülést, láthatót és belsős sérülést, függetlenül azok súlyosságától. Gyógyítja a mérgezéseket, a vakságot és a süketséget, az elmebajt - még ha mágikusan idézték is azt elő - a fertőző és nem ragályos betegségeket. Nem véd viszont a varázslat attól, hogy ezek az ártalmak később újra kialakuljanak: nem véd sem a későbbi sebesülésektől, mérgezésektől, sem az újra megbetegedésektől.
A varázslat megfordítása a test teljes és végzetes legyengülését jelenti: az áldozat 1d4 életerő ponton kívül valamennyi életerejét elveszíti. Az elvesztett életerő pontok a szokott gyógyító varázslatokkal, vagy természetes úton is visszahozhatóak, bár az utóbbi módon csak lassabban.
Akár a gyógyítás, akár az ártalom módon kívánják használni, a varázslathoz a papnak meg kell érintenie a varázslat alanyát, és a varázslás időtartama alatt rajta kell tudnia tartani a kezét. Amennyiben a varázslat alanya nem kívánja azt - legyen az akár gyógyítás, vagy ártalom - úgy a papnak sikeres támadást kell dobnia ahhoz, hogy megérinthesse a másikat, a varázslat alanyának pedig mentősdobást a hatás kialakulásának elkerülésére. Amennyiben a varázslat alanya nem ellenkezik tudatosan a varázslat ellen, pusztán nem tud róla, úgy a gyógyítás esetén csak a papnak kell a sikeres támadást megdobnia, ez esetben mentődobás nincs a varázslat ellen. Az ártó forma ellen mindenféleképpen értelmezett a mentődobás.
A varázslat csak az anyagi világ élőlényeire hat, élőhalottakra, vagy más létsíkok teremtményeire egyik változata sem.
Igazlátás
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol az istenéhez, akinek hatalma révén képessé válik arra, hogy ő, vagy akit a varázslattal felruház, valamennyi dolgot - személyeket és élettelen tárgyakat - a maguk természetes valójában lássa. A varázslat alanya bármiféle rejtő- vagy átalakító varázslaton, mágikus sötétségen képes áthatolni a tekintetével, és meglátni a mögötte rejtező valót.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
12 | érintés | a megérintett személy |
1 perc / papi szint |
Varázslata révén a pap önmagát, vagy akit megérintve rámondja a varázslatot, képessé teszi arra, hogy a dolgokat a maguk természetes valójában lássák, kívül mindenféle rejtő, álcázó mágia, illúzió, mágikus sötét, láthatatlanság, vagy más, az érzékelést zavaró varázslat hatásán. A varázslat áthatol a normál és a mágikus sötétségen, láthatóvá teszi a varázslat alanya számára a titkos ajtókat, feltárja az elrejtett tárgyak helyét, láthatóvá teszi a láthatatlan holmikat, vagy személyeket. Az illúziók valótlan volta azonnal kiderül a varázslat alanya számára. Az átváltoztatott, megbűvölt tárgyak, személyek valódi kilétére fény derül. Még az egyes személyek sugározta aura is érzékelhetővé válik, így azok jelleme is megkülönböztethető lesz.
Az igazlátás hatótávolsága 120 láb (~40 m), nem hatol viszont át szilárd testeken, semmi módon nem ruházza fel a viselőjét a röntgen-látás képességével. Az igazlátás hatásait más, mágikus módon tovább erősíteni nem lehet.
A varázslattal szemben mentődobás nem értelmezhető.
10. szintű varázslatok
Feltámasztás
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol az istenéhez, akinek hatalma egy részét a halottba vezeti, újra életre keltve őt, ereje és képességei teljes birtokában. A varázslat csak emberfajzatokra használható, szörnyekre nem, még a humanoidokra sem. [A varázslat megfordítható.]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
1 | érintés | a megérintett teremtmény |
állandó |
Varázslata segítségével a pap képessé válik arra, hogy visszaadja az életet annak a halottnak, amit megérint. A halott az őt feltámasztani igyekvő pap karakterszintjeiként 5 éve lehet halott maximum ahhoz, hogy a pap vissza tudja hozni az életbe. A feltámasztandó halottnak ki kell bírnia a feltámasztás okozta megrázkódtatást (ellenőrző dobás dobandó, a mesélő állásfoglalása szerint), de ha ez sikerül, akkor a halála előtti összes életerő pontja, mana- és cselpontja a rendelkezésére fog állni. A varázslat csak azon lényekre hat, akik idő előtt, nem természetes módon haltak meg. Azon lények, akik természetes életkoruk végét elérve haltak meg, nem támaszthatóak fel ily módon.
A varázslat hatalmas ereje erősen igénybe veszi a papot is, aki alkalmazza: az életbe visszahozott teremtmény életerő-szintje felének megfelelő napot ágyban kell töltenie a varázslat után, pihenve, amely idő alatt varázsolni sem tud. A varázslat bemondásától a pap éveket öregszik, annak minden következményével együtt magára nézve.
A varázslat megfordítottja végez az áldozatával, azonnal porrá rontva annak élő testét. Az ilyen támadást elszenvedő élőlényt csak a Kívánság-varázs tudja visszahozni az életbe, más nem. A romboló hatású varázslathoz is meg kell érinteni az áldozatot, és ez után is szükséges pihenni, de ez a varázslási mód nem öregíti a papot. A romboló hatású varázslat ellen mentődobás értelmezhető +2-vel: amennyiben ez sikeres, úgy az áldozat 8d6 életerő pontot sérül. Az ilyen módon megölt lények holtteste élőhalottá nem alakítható, mert porrá esik szét; a lelkük viszont még áldozatául eshet további nekromanta praktikáknak.
(Akár a feltámasztó, akár a romboló hatású varázslat alapvetően csak mesélői felügyelettel hajtható végre, kivéve, ha a játékostársak meg tudtak állapodni maguk között a használatában.)
Szent Szó
Játéktéri megjelenés: A pap istene szent szavát mondja, mire hatalmas erejű varázslat születik, mely elűzi az istene nagy hatalmú ellenségeit, a kisebb erejűeket pedig súlyosan akadályozza, vagy akár el is pusztítja. [A varázslat megfordítható.]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
18 | 0 |
30 láb (~10 m) sugarú kör, aminek a közepén a pap van |
speciális |
Istenének szent szava elsuttogásával a pap hatalmas mágikus erőket idéz meg. Varázsszavával elűzi a más létsíkok gonosz teremtményeit, a saját létsíkjának gonosz lényeit pedig azok életerejétől és tapasztalatától függően fogja megölni, megsebesíteni, vagy más módon erősen akadályozni a cselekvésben.
- Azon élőlények, amelyek a pap életerejének negyedével rendelkeznek maximum, azonnal meghalnak.
- Azon élőlények, amelyek ennél erősebbek, de maximum a pap életerejének a felével rendelkeznek, 2d4 körre megbénulnak.
- Azon élőlények, amelyek ennél erősebbek, de maximum a pap életerejének a kétharmadával rendelkeznek, 4d4 körre lelassulnak az eredeti sebességük felére, ami érinti mind a támadásaik, mind az egyéb cselekvéseik sebességét.
- Azon élőlények, amelyek legalább a pap életerejének a 90%-ával rendelkeznek, 2d4 körre megsüketülnek, ami 25%-kal rontja a támadásaik hatékonyságát.
A varázslat megfordítása a Szentségtelen Szó; ekkor a jó jellemű lényekre fog hatni a fenti módon.
A varázslat a hatóterületén tartózkodó valamennyi gonosz (illetve, a megfordítás esetén a jó) jellemű lényre hatni fog. A varázslat egyik módja ellen se értelmezhető mentődobás.
Mászó végzet
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavára mérgező marású rovarok serege, több száz, akár ezer mászik elő, és halad megállíthatatlanul a pap által megjelölt irányba, megmarva bármit és bárkit, akin marási felületet találnak.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | 0 | a megérintett személy |
4 perc / papi szint |
Istenéhez fohászkodva a pap mérgező marású, mászó rovarok nyüzsgő seregét hívja elő. A varázslat bemondása nyomán (2d4+2)x100 rovar mászik elő, és indul meg a pap által kijelölt irányba, egy 20 négyzetláb (~2 m2) területen. A rovarok percenként 10 láb (~3 m) megtételére képesek, és maximum 210 lábra (~70 m) távoldohatnak el a paptól. A rovar-csapatot megbontani nem lehet, azok csak az adott területen és csak egy irányba fognak haladni. A haladásuk csak halk zajt ver, éjszaka nagyon nehezen, és nappal is csak komoly odafigyeléssel észlelhetőek. A rovarok megtámadják az útjukba eső azon személyeket és lényeket, akik normál, nem mágikus támadással sebezhetőek. Mindegyik rovar 1 életerő pontot sebez az áldozatán, aztán elpusztul. A támadásuk ellen mentődobás nem értelmezhető, vért, kenőcsök, más védelem nem hat. A Páncél-bőr az első néhány csípéstől megóvja a viselőjét, de mindegyik rovar csípése egy támadásnak fog minősülni a Páncél-bőr ellenében.
A rovarok elől meg lehet próbálni elmenekülni, és meg lehet próbálni megakasztani a haladásukat. Azonban ha az áldozatnak, vagy áldozatoknak egyikre sincs lehetősége, akkor menthetetlenül a végzettel fognak szembenézni.
Ha a rovar-szőnyeg eléri a paptól számított 210 lábnyi távolságot, a rovarok elkezdenek oszlani, szétszóródni. Minden, a paptól számított 210 lábnyi távolságon túli 10 lábért (~3 méterért) 50 rovarral lesz kevesebb a csapatban, amíg a maximum 420 lábnyi (~140 m) távolságban már egy se marad belőlük.