A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3462
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 350
Játéktéri beírások:
52621
Fórum beírások:
28136
Papi varázslatok 1-5.
1. szintű varázslatok
Áldás
Játéktéri megjelenés: A pap áldást bocsát a hitsorosára, amitől a másik megerősödik hitében, és védettebb lesz a külvilág támadásai ellen. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
5 |
160 láb (kb. 50-55 méter) |
50 láb oldalú négyzet (kb. 280 nm területű négyzet) |
~5 perc |
Ez a varázslat csak a pappal azonos hiten levőkre, vagy a vele barátságos személyi viszonyban állókra hat. A varázslat nyomán a hatóterületen levők morálja megemelkedik, lelkük erősebbé válik a természetes és a mágikus eredetű félelemmel szemben, támadásaik valamennyivel hatékonyabbá válnak. Már közelharcban álló személyekre nem hat az áldás.
A varázslat másik használati módja, amikor egy tárgyat áld meg a pap, egy speciális célra, vagy speciális ellenféllel szemben. A megbájolt holmi valamivel hatékonyabban lesz használható a kiválasztott célra a varázslat időtartama alatt.
A varázslat megfordítható: ha a pap átkot mond valakire, azzal csökkenti annak morálját, érzékenyebbé teszi őket a félelelmre, és valamennyivel rontja a támadásaik hatékonyságát is. Az átok is ugyanazokkal a megkötésekkel mondható el, mint az áldás: a hatótáv, a hatóterület, a hatási ideje mind azonos, ahogyan az is, hogy már eleve közelharcban álló ellenfélre nem mondható.
Kisebb sebek gyógyítása
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol istenéhez, akinek ereje révén a kisebb sebek azonnal begyógyulnak, és a súlyosabb vérzések is csillapodnak, elállnak. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | érintés | a megérintett személy |
állandó |
Ezzel a varázslattal a kisebb, enyhébb sebek gyógyíthatók meg, vagy a súlyosabb sebek állapota javítható. Felületi sérülések, kisebb vérzések, zúzódások azonnal meggyógyulnak, komolyabb vérzések elállnak, még ha a seb és a fájdalom valamelyest meg is marad. Egészen súlyos sérülések (ütőeres vérzés, végtag-vesztés, súlyos belső vérzés) ezzel a varázslattal nem gyógyítható, de a közvetlen életveszély elhárítható vele egy időre. A súlyos állapotú sérültek ezzel együtt komolyabb gyógyítást fognak igényelni, a számukra ez a varázslat csupán arra jó, hogy időt nyerjenek a halállal szemben.
A varázslat sikeres használatához a papnak egyik kezével a sebesültet, másik kezével a szent szimbólumát kell megérintenie, és így fohászkodnia istenéhez, égi patrónusához a sikeres gyógyulásért. A varázslat nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire hatástalan.
A varázslat fordítva is alkalmazható, ekkor könnyebb sebeket fog okozni áldozatán (körülbelül akkorát, mint egy sima kardcsapás). A fordítva alkalmazott varázslatra is vonatkoznak a gyógyításnál leírt korlátozások: meg kell érinteni az áldozatot ahoz, hogy a mágia megfoganjon, nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire pedig a megfordított varázslat se hat.
Mágia érzékelése
Játéktéri megjelenés: Varázsszava nyomán a pap képes érzékelni az megbájolt tárgyak mágikus kisugárzását.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
8 |
80 láb (kb. 26 méter) |
10 láb (kb. 3 méter) széles sáv |
10 perc |
Varázslata nyomán a pap képessé válik arra, hogy a hatóterületen levő mágikus tárgyak kisugárzását érzékelje. A kisugárzott mágia erőssége is érzékelhető (halovány, gyenge, közepes, erős, hatalmas). Vastagabb kőfalon, fémlemezeken, vagy méteresnél vastagabb fa akadályokon a varázslat nem tud áthatolni. Személyekre, szörnyekre, más élőlényekre a varázslat nem hat, csak tárgyakra.
2. szintű varázslatok
Fém forrósítása
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszava nyomán az általa kiválasztott fémtárgy forrósodni kezd, néhány másodperc múltán már elviselhetetlenül forró lesz.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 |
110 láb (~ 37 méter) |
az adott tárgy |
7 perc |
Varázslata nyomán a pap képessé válik arra, hogy fémtárgyakat extrém forróra hevítsen. A varázslat hatása nem jön létre azonnal, a felmelegedéshez idő kell: a fém-holmi először nagyon meleg lesz (első kör a varázslat után), olyan, amihez már kellemetlen hozzáérni, majd szabályosan forróvá válik és innentől már meg is sebzi, megégeti azt, aki hozzáér. A pap szintje fogja meghatározni, hogy milyen tömegű fémet fog tudni felforrósítani: papi szint * 5 font (~2,5 kg). Azaz, egy 1. szintű pap egy kisebb kardot, vagy egy fém boroskupát, egy 5. szintű már egy komolyabb csatabárdot is fel tud hevíteni, de egy teljes lemezvértet csak egy 10. szintű papnak lesz esélye felforrósítani. Mivel a varázslatot tárgyra kell mondani, nem személyre, ezért ellene mentődobás nincs, kivéve, ha mágikus tárgyakról van szó, ilyenkor a mesélő dönti el, hogyan hat a varázslat az adott tárgyra.
A hatóidő letelte után a fémtárgy visszahűl eredeti hőmérsékletére; ha felhevített állapotban sérült, torzul, akkor ezen változás megmarad rajta.
Beszéd az állatokkal
Játéktéri megjelenés: Istenéhez fohászkodva a pap képessé válik arra, hogy szóljon az állatokhoz, illetve megértse azok szavát egy ideig.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | n.a. |
1 állat a pap 30 lábnyi (10 méteres) közelében |
2 perc / papi szint |
Varázslata nyomán a pap képes lesz arra, hogy megértse az állatokat, és kommunikáljon velük. A varázslat csak az állatokkal való beszédre teszi képessé a papot, de nem garantálja, hogy azok barátságosak lesznek vele. A varázslat által érintett állat a saját intelligenciája fényében fog válaszolni a kérdésekre, azaz, az egészen hasznos információktól az egészen homályosakig sok minden lehet a varázslat végeredménye.
Személyek elbájolása
Játéktéri megjelenés: A pap bűbájt bocsát valakire, aki ettől roppant szimpatikusnak fogja találni innentől egy jó ideig őt.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 |
210 láb (70 m) |
1 személy (humanoid) |
speciális |
Varázslata hatására a célpont hirtelen roppant szimpatikusnak fogja találni a papot, akit segítenie és védenie kell a legjobb képességei szerint. Ha kellően közeli a pap és az elbájolt személy faja, és ellenkező neműek, úgy akár erős szerelem is támadhat az elbájolt szívében, amúgy régi jó barátjának tekinti majd a papot. A varázslat nem teszi képessé a bemondóját arra, hogy kontrollálja a másik cselekedeteit, vagy gondolatait, az elbájolt személy továbbra is szabadon dönt, a saját személyiségjegyei szerint, csak éppen döntéseiben komoly mértékben esik majd latba a pap felé érzett pozitív viszonyulása.
A varázslat mondható emberekre, és a hozzájuk hasonló fajokra, valamint humanoid, az ember méretnél nem nagyobb szörnyekre is: orkra, goblinra, koboldra. Nem-humanoid, vagy az ember méreténél nagyobb szörnyek elbájolására a varázslat nem alkalmas. Amennyiben NJK-ra, vagy szörny-fajnak minősülő lényre mondják a varázslatot, úgy annak hatásáról a mesélő dönt belátása szerint.
A varázslat azonnal megtörik, ha a pap, vagy a vele nyilvánvalóan együttműködésben álló személy megtámadja, veszélyezteti az elbájolt személyt.
A varázslat hatóideje az elbájolt személy tapasztalatától (kaszt-szint) függ: 10-{kaszt-szint}+1d4 napig áll majd fenn a szimpátia, azután magától elenyészik. Az elbájolt személy egészen pontosan fog emlékezni a varázslat ideje alatt általa tett dolgokra, így - ha azok nagyon távol esnek az eredeti hozzáállásától - gyanú ébredhet a szívében, hogy mágia áldozata volt.
Elfeknek és sötételfeknek 90%-os ellenállásuk van a varázslattal szemben, fél-elfeknek 30%. Amennyiben ezen mágia-ellenállás sikertelen, úgy a normál, kaszt-szint alapján járó mentődobás még mindig használható, annak hatása hozzáadódik a rezisztanciához.
3. szintű varázslatok
Istennyila hívása
Játéktéri megjelenés: A pap istenéhez fohászkodik, kinek hatalma révén villám csap le, a pap által mutatott területre, közepes, vagy súlyos sérülést okozva mindenkinek, aki ott tartózkodik.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
10 | 300 láb (100 m) | 10 láb (~ 3 m) sugarú kör |
10 perc/papi szint |
Ezt a meglehetősen hatásos támadó varázslatot csak akkor tudja használni a pap, ha éppen vihar van az adott területen, esős idő, de legalább is komolyabb felhőzet. Istenéhez fohászkodva a pap képes lesz villámcsapásokat lehívni az égből, szintjétől függően akár többet is, időben elnyújtva. A villám mindig függőlegesen csap le az égből, a hatótávon belül bárhova, ahova a pap megjelöli. A becsapódás helyének 10 lábnyi (~ 3 méteres) körzetében levők sérülnek, fém vértet viselők kiemelten, többszörösen is.
Minden második szintje után egy újabb villámot tud hívni a pap, azaz, 3. papi szinten egyet, 5. papi szinten kettőt, 7. papi szinten hármat, stb... A különböző villámok irányulhatnak különböző célpontokra a hatótávon belül. A villámok lehívása között legalább egy percnek el kell telnie, és a pap közben nem varázsolhat mást, nem harcolhat, ezen varázslat fenntartására kell koncentrálnia. Ha a papot megzavarják a koncentrálásban, akkor a további istennyilák hívása megszakad.
Mivel a varázslat sikeréhez viharnak kell lennie a pap körül, ezért csak szabadtéren használható. Nem működik se zárt térben, se a föld, vagy a víz alatt.
Beszéd a halottakkal
Játéktéri megjelenés: Istenéhez fohászkodva a pap egy időre képessé válik arra, hogy szóljon a holtakhoz, és megértse azok válaszát.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
1 |
1 teremtmény maradványai a pap elérési közelében |
1 teremtmény |
speciális |
A varázslat segítségével a pap képessé válik arra, hogy kérdéseket tegyen fel egy halott teremtménynek, egy bizonyos meghatározott időn belül, és az adott teremtmény tudásának megfelelő válaszokat kapjon. A papnak ismernie kell azt a nyelvet, amin a halott teremtmény beszélt, ahhoz, hogy sikeres legyen a varázslata. Minél magasabb szintű a pap, annál régebb óta halott emberszerzeteket tud megszólítani, és annál több kérdést tud feltenni nekik.. A varázslat csak a holtakkal való beszédre teszi képessé a papot, de nem garantálja, hogy azok együttműködőek lesznek vele.
A varázslat nem működik a víz alatt.
papi szint | milyen rég óta halottat tud megszólaltatni | mennyi ideig kérdezheti | hány kérdést tud feltenni |
3-4 | 1 hét | 1 perc | 2 |
5-6 | 1 hónap | 3 perc | 3 |
7 | 1 év | 10 perc | 4 |
8 | 10 év | 20 perc | 5 |
9 | 100 év | 30 perc | 6 |
10 | 1000 év | 1 óra | 7 |
Állatok hívása
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszava nyomán megjelennek az erdő állatai, és egy bizonyos ideig követik a papot, és segítik őt, képességeik és erejük szerint. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
12 | 1 mérföld sugarú kör | speciális |
1 nap/papi szint |
Varázslata segítségével a pap állatokat tud hívni, hogy a segítségére legyenek. Az állatok száma egytől hatig terjedhet, fajtájuk bármi lehet, amit a pap megnevez. Minél magasabb szintű a pap, annál nagyobb testű, vagy erősebb állatot fog tudni előhívni. A varázslat csak a varázslás idején a hatótávon belül tartózkodó állatokra hat; azaz, ha az adott pillanatban egy oroszlán sincs a környéken, akkor a pap hiába hívott oroszlánokat, egy se fog megjelenni. A pap nem fog tudni automatikusan beszélni is az előhívott állatokhoz, azok csak az egyszerű parancsszavakat értik meg, kivéve, ha a pap egy Beszéd az állatokkal varázslatot is elmond. Ezzel együtt is, az állatok legjobb képességük szerint segíteik a papot céljai elérésében. (Azaz, a nyilvánvalóan a papra támadó, vagy őt fenyegető személy(eke)t megtámadják, de például már nem küldhetők el három utcával távolabb, hogy ott támadjanak meg valakit.)
3-5. papi szintig legfeljebb borjú méretű állatok hívhatók; 6-8. papi szintig ló méretű állatok is, 9-10. papi szinten akár elefánt méretű is.
Az állatok távoznak, ha a feladatukat teljesítették, vagy ha letelik a varázslat hatóideje.
A varázslat megfordítása az állatok elűzése; ekkor ugyanolyan számú és méretű állatot tud a pap elűzni a közeléből a varázslat idejére, mint amennyit hívni tudna.
4. szintű varázslatok
Fény-varázs
Játéktéri megjelenés: A pap varázsszavára fény gyullad, úgy egy lámpás fényének megfelelő erejű, ami 20 lábnyira világít el. A varázslat mondható a levegőre, tárgyra, vagy akár élőlényre is, amire a papnak tiszta rálátása van. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
15 | 320 láb (~107 m) | 20 láb (~7 m) sugarú gömb |
1 óra + 10 perc/papi szint |
Varázsszavára a pap fényt gyújt: körülbelül egy normál lámpás fényének megfelelőt, ami olyan 20 lábra fog elvilágítani. A varázslat mondható a levegőre, tárgyra, vagy akár élőlényre is, amire a mágusnak tiszta rálátása van. Maga a varázslat hatása nem mozog, kivéve, ha valami olyan tárgyra mondják rá, ami mozgatható, vagy lényre, ami mozog. Ha élőlényre mondják a varázslatot, annak a szokásos mentődobása van ellene, ami sikere esetén a varázslat hatása elenyészik. Sikertelen mentődobás esetén a fény központja közvetlenül a célpont teremtmény mögött lesz, nem rajta.
A fény-varázzsal létrehozott fényt mágikus sötétségbe vive az elenyészik, de ha közvetlenül a mágikus sötétségben mondják be, akkor a varázslat időtartamára elűzi annak hatását.
Valamely teremtmény látószervére mondott fény-varázs megvakítja az illetőt a varázslat idejére, ha nem sikerül ellene a mentődobása.
A varázslat megfordítása mágikus sötétséget eredményez a hatóterületen a hatóidőre, amin természetes fény nem, csak a mágikus eredetű hatol át. Minden más körülmény, feltétel, a sötétség-varázsra ugyanúgy érvényes, mint a fény-varázsra. A sötétség-varázs élőlények ideigelens megvakítására nem alkalmas, de személyre mondva teljes sötétbe burkolja az illetőt és a környékét, sikertelen mentődobás esetén.
Közepes sebek gyógyítása
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol istenéhez, akinek ereje révén a közepes sebek azonnal begyógyulnak, a sérült életereje részlegesen visszatér, és a súlyosabb vérzések is elapadnak. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
12 | érintés | a megérintett személy |
állandó |
Ezzel a varázslattal a közepes sebek gyógyíthatók meg, vagy a súlyosabb sebek állapota erőteljesen javítható. Vágások, létfontosságú szervet nem ért sebek, komolyabb zúzódások azonnal meggyógyulnak, a súlyos vérzések elállnak, még ha a seb és a fájdalom valamelyest meg is marad. Egészen súlyos sérülések (ütőeres vérzés, végtag-vesztés, létfontosságú szerv sérülése, súlyos belső vérzés) ezzel a varázslattal nem gyógyítható, de a közvetlen életveszély elhárítható vele egy időre. A súlyos állapotú sérültek ezzel együtt komolyabb gyógyítást fognak igényelni, a számukra ez a varázslat csupán arra jó, hogy időt nyerjenek a halállal szemben.
A varázslat sikeres használatához a papnak egyik kezével a sebesültet, másik kezével a szent szimbólumát kell megérintenie, és így fohászkodnia istenéhez, égi patrónusához a sikeres gyógyulásért. A varázslat nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire hatástalan.
A varázslat fordítva is alkalmazható, ekkor közepes sebeket fog okozni áldozatán (körülbelül akkorát, mint egy célzott kard- vagy buzogánycsapás). A fordítva alkalmazott varázslatra is vonatkoznak a gyógyításnál leírt korlátozások: meg kell érinteni az áldozatot ahoz, hogy a mágia megfoganjon, nem evilági lényekre és más létsíkok teremtményeire pedig a megfordított varázslat se hat.
Holtak elűzése
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol az istenéhez, kinek hatalma révén képes lesz elűzni az élőhalottakat a közvetlen közeléből. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
9 | 120 láb (40 m) | speciális |
10 perc/papi szint |
Istene hatalma révén a pap képes lehet elűzni, vagy akár el is pusztítani bizonyos számú és erejű élőhalottat. Minél nagyobb tapasztalatú a pap, annál több, vagy annál erősebb élőhalottakat képes elűzni. Fontos tudni, hogy a az elűzött élőholtak nem pusztulnak el, a varázslat nem is űzi őket más létsíkra, egyszerűen a pap közeléből űzi el őket. A varázslat időtartamának leteltével az élőhalottak akár vissza is térhetnek az eredeti helyükre. Minél nagyobb tapasztalatú a pap, annál hosszabb ideig képes elűzni az élőholtakat.
A pap annyi humanoid méretű, átlagos intelligenciájú élőhalottat (csontváz, zombi, ghoul) lesz képes elűzni, ahanyadik papi szinten áll. 6. szint fölé emelkedve 1d6 humanoid méretű élőhalottat azonnal el is pusztít a pap a varázslatával, plusz a papi szintjének megfelelő számú, az előbbiekben említett fajtájú élőhalottat, vagy kevesebb számú, erősebb élőhalott lényt (múmia, szellem, árny, stb...) képes elűzni a varázslat időtartamára.
(A pontos számot a mesélő határozza meg, élőhalottakat csak megfelelően felhatalmazott (JK) mesélő mesélhet!)
Az elűzött élőhalott a lehető legnagyobb sebességgel, amire képes, igyekszik menekülni a pap közeléből, amíg az látótávolságon kívül nem kerül. Ha nem képes ennyire messzire menekülni, akkor körözni fog körülötte, biztonságos távolban. Az elűzés hatása fennmarad, amíg a pap fenntartja azt, erre koncentrálva (újabb mana használata nem szükséges), vagy amíg le nem telik a varázslat hatóideje.
Gonosz istenségek papjai nem képesek az élőhalottak elűzésére; ők ezen lények kontrollálására tehetnek kísérletet. Ilyen esetben a kontrollálható lények milyensége és száma ugyanúgy alakul, ahogy az elűzésénél (az elpusztítás helyett itt automatikusan kialakul a kontroll), viszont a magasabb intelligenciájú élőhalottak mentődobással védekezhetnek a mágikus támadás ellen.
A normál módon bemondott élőhalottak elűzése varázslat ellen viszont nincs védekezési lehetősége az élőhalottaknak, a varázslat időtartamára engedelmesedniük kell.
5. szintű varázslatok
Hazugság érzékelése
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol az istenéhez, akinek ereje révén képessé válik arra egy időre, hogy érzékelje a fennhangon kimondott hazugságokat. A varázslat nem tárja fel viszont magát az igazságot, és nem érzékeli a véletlen tévedéseket sem.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
12 | 80 láb (~ 27 m) | 1 személy |
1 perc/papi szint |
Ezen varázslat segítségével a pap képessé válik arra, hogy megérezze, ha a varázslat alanya tudatosan hazugságot, valótlant állít. A varázslat nem fedi fel a tényleges igazságot, sem a véletlen tévedéseket, és nem feltétlen fedi fel a csúsztatásokat.
Nyavalyák gyógyítása
Játéktéri megjelenés: A pap imát mormol a beteg felett, megérintve őt, és ezzel elűzi belőle a betegséget, nyavalyát. A beteg állapota azonnal jelentősen javul, és hamarosan teljesen meggyógyul, de nem lesz védett az újabb megbetegedéstől. [A varázslat megfordítható]
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
9 | érintés | 1 személy |
állandó |
A varázslat segítségével a pap képessé válik arra, hogy a legtöbb nyavalyát, betegséget, kórt kikúrálja. A meggyógyított beteg azonnal jobban lesz, és így is marad, a betegség fajtájától függően véglegesen, vagy hosszabb ideig. A varázslat a betegségek kezelésére alkalmas, nem a sebesülésekre: egy súlyos vágást követő seblázban szenvedő beteg sebét a Könnyű/Közepes/Súlyos sebek gyógyítása fogja kezelni, míg a fertőzését a Nyavalyák gyógyítása. A varászlat hatékony az élősködők, egyben az élősködő szörnyek ellen is, amennyiben azok a testen élősködnek (nem hatásos viszont az elmét, a lelket támadó élősködők ellen). 9-10. szintű papok ezzel a varázslattal az alakváltó szörnyek okozta átváltozásokat is képesek gyógyítani, ha arra a fertőzést követő három napon belül sor került.
Gonosz papok gyógyítani nem, okozni viszont tudják a nyavalyákat. A varázslat megfordításával az áldozat - aki mentődobással védekezhet - hirtelen beteg lesz: fokozatosan gyengülni kezd, elveszíti ügyességét, életerejét, ímg a végén teljesen tehetetlenné nem válik. Az így okozott nyavalya nem fertőző, másokra nem ragad rá, viszont csak mágikus úton gyógyítható.
Mind a nyavalyák gyógyításához, mind az okozásához a papnak meg kell érintenie a célszemélyt.
Közlekedés a fákon át
Játéktéri megjelenés: Varázsszava nyomán a pap képessé válik arra, hogy belépjen egy fa törzsébe, majd abból átlépjen egy ugyanolyan fafajta másik képviselőjébe, és így tovább. A haladás irányát a pap határozza meg, az pedig a tapasztalatától függ, hogy milyen távol álló fák között tud elmozdulni.
gyorsaság | hatótáv | hatóterület | hatóidő |
17 | érintés | speciális |
speciális |
A varázslat révén a pap be tud lépni bármely ember méretű, vagy annál nagyobb fába, és elmozdulhat egy bizonyos távolságra, egy ugyanolyan fajtájú fába, függetlenül a két fa távolságától. Az elmozdulás egy percet vesz igénybe. Mindkét fának élőnek kell lennie, de a papnak nem kell ismernie az érkezésre szolgáló fa elhelyezkedését, mibenlétét. Amennyiben a pap nem ismeri pontosan az érkezésre szolgáló fa helyzetét, akkor csak meghatározza az irányt és a távolságot, ahova el kíván jutni, és a varázslat az ahhoz legközelebbi, azonos fajú fába viszi el. Mindig van némi esély arra, hogy a varázslat a papot nem a céljához, hanem attól kisebb, vagy nagyobb távolságra viszi el. Ez az esély a papi szint növekedésével csökken.
Az egyes elmozdulások elmozdulás távolsága 5. papi szinten 50 mérföld, 6. papi szinten 100 mérföld, 7. papi szinten 300 mérföld, 8. papi szinten 500 mérföld, 9. papi szinten 700 mérföld, 10. papi szinten pedig 1000 mérföld lehet maximum.
Amennyiben az indulásra szolgáló fát elpusztítják, amíg a pap még nem lépett ki az érkezésre szolgáló fából, úgy a pap is a fával pusztul.
Amennyiben az érkezésre szolgáló fa nem élő már, mire a pap kilépne belőle, akkor vissza kell térnie a kiindulási helyére és el kell hagynia a fát 10 percen belül, különben annak részévé válik.
A varázslathoz a papnak meg kell érintenie a kiválasztott fát.