A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52638
Fórum beírások:
28146
Szakmák és képességeik
A játékban hat nem-fegyveres szakma érhető el, melyek hat fő területet fednek le. Szakmákat minden kaszt egyet tanulhat (kivéve az árnyjárókat). Jól gondold meg, mit választasz, mert az egyszer már kiválasztott szakma később nem módosítható, csak a karakter újrakezdésével! A fegyveres cselekkel ellentétben sem szakmát, sem a szakmához tartozó képzettséget nem kell azonnal, kezdéskor megtanulni: ezt bármikor megteheted a későbbiek során is. (Szakmák tanulása technikailag az első játéktéren megírt reag után lehetséges.)
Csakis az árnyjáróknak van meg az ügyessége ahhoz, hogy egyszerre két polgári szakmát is fejleszthessenek, ha szükségük van egyáltalán két polgári szakmára... ám minden esetben ez a kaszt a legideálisabb nem fegyveres és mágiával sem élő karakterkoncepciók kialakításához és fejlesztéséhez.
A polgári szakmáknak is 10 szintje van, mint a kaszt-képességeknek, és ezeket is a játéktéri használatuk fejleszti (erről részletesebben a Karakterek fejlődése pontban olvashatsz). Egy komoly különbség a kaszt-képességekhez képest, hogy a szakmáknál nincs külön elnevezése sem az új szinteknek, és az új szinteken végzett tevékenység játéktéri megjelenése sem változik. Egy kovács pontosan ugyanazzal a szöveggel fog kovácsolni 6, mint 2. szinten - csak épp a mögötte álló IC tartalom lesz jelentősen más, aminek a megformálása rád vár majd, a reagjaidban. A 10. szakma-szint kivétel ez alól: ekkor a szakértelem neve megváltozik, felkerül a karakterre a “mester” jelző - de a játéktéri megjelenés ekkor se lesz más.
A játékban a szakmák menürész alatt tanulhatóak meg a nem-fegyveres szakértelmek, a következő csoportosításban:
- kovács
- ötvös-ékszerész
- füvesember-gyógyító
- kézműves
- tudós
- művész
Kovács
Játéktéri megjelenés: A kovács üllője mögé áll, mozdulatai nyomán életre kel a rideg fém, és engedelmeskedik az akaratának.
A fajok a történelem hajnalán felfedezték a fémekben rejlő lehetőségeket. Ahogy tudásuk fejlődött, lassan önálló szakma alakult ki: a kovács mestersége. Tudásuk szerteágazó, ismerik a fémek tulajdonságát, hogyan kell hevíteni, vagy épp lehűteni. ha kell, lágyabbá, ha a szükség úgy kívánja, ridegebbé tudják edzeni a fémeket, míg az a kívánt célra alkalmassá válik. Úgyszintén ismerik a különböző fémekben rejtőző lehetőségeket, de igazán csak felszerelt műhelyben képesek maradandót alkotni. Általában üllőre, különböző kalapácsokra és fogókra, kampókra van szükségük, valamint legalább egy kohóra, melyben faszénen, fújtatva hevítik (olvasztják) a fémet. Az edzéshez vizet, olajat használnak.
A kovácsok általában kiválasztanak egy-egy tárgycsoportot, melyet igazán mesteri szintre fejlesztve képesek megtanulni, így ismerünk fegyver és páncélkovácsot, valamint patkolókovácsot, és egyéb (pl kasza) tárgyak kovácsolásában járatos mestereket.
Ötvös-ékszerész
Játéktéri megjelenés: Az ötvös munkához lát, szakértelme nyomán ékességgé válik a fémdarab és a fénytelen kő.
Minden lény, mely a világra teremtetett, megpróbálja lenyűgözni fajtársát. Van olyan madár, aki rikító fészket épít, van, aki magát ékesíti fel. A gondolkodó lényeket is megérintette a bizonyos ásványokban rejlő szépség, melyeket ma drágakövekként ismerünk. Úgyszintén egyes fémek tulajdonsága, szép fénytörése... így kialakultak az ötvösök, kik ezeket a nyersanyagokat művészi tökéllyel képesek alakba formálni, hogy nyakláncokat, medálokat, fülbevalókat vagy gyűrűket, s egyéb ékességeket formáljanak belőlük. Munkájuk nem egyszerű - a fémek magas hőmérsékleten olvadnak, míg az ásványok könnyen színeződhetnek hő hatására. Gondoljunk csak a gyémántra, melyet könnyen elégethetünk. Szakmai trrükkjeiket, titkaikat féltékenyen őrzik, így lehet, hogy bár úgy tetszik a laikusnak, közeli rokonságban állnak a kovács szakmával, a valóságban egyik szakma se képes hatékonyan elvégezni a másik munkáját.
Füvesember-gyógyító
Játéktéri megjelenés: A füvész kikúrálja a nyavalyát, orvosságot, kenőcsöt, tinktúrát készít.
Füvek, bokrok, fák, gombák.. megannyi fajta, megannyi hatással. Ám vannak azok a gondolkodók, akik tanulás vagy tapasztalat alapján ismerik a titkaikat. Nem lehet általánosítani őket - van, akik nagy megbecsülésnek örvendenek, a városok szívében, messze földre híres tudósemberként tartanak számon, de vannak, akik törzsekben élnek, mint gyógyító, s vannak magányos remeték is. A közös bennük, hogy mágia és tudományok helyett a természet, a szellemek erejét hívják segítségül. Sebeket gyógyítanak be, betegségeket, mérgezésket kezelnek, bájitalokat kevernek, szerencsehozó talizmánt készítenek, vagy rontást küldenek az ellenségekre. Szívességet, adományt, vagy pénzt várnak cserébe, de ingyen is dolgozhatnak - a lehetőségek száma közel végtelen.
Kétféle személy tud gyógyítani, és kétféle módon lehet gyógyulni Sideran világán: a papok az istenüktől kölcsönzött erő, hatalom révén, míg a füvesemberek a tudományukkal. A kétféle gyógyítás szépen megfér egymás mellett: míg a papok a súlyos, komoly sérüléseket, vagy komoly nyavalyákat is gyorsan meg tudják gyógyítani néhány páciens esetében, addig a füvesemberek tevékenysége lassabb, apróbb lépésekben történő gyógyulást eredményez, amit viszont szinte tetszőleges nagyságú páciens-csoporton gyakorolhatnak, csak az alapanyagaik elérhető mennyisége szab korlátot a gyógyításuknak. Az igazán elhivatott gyógyítók legtöbbször kitanulják a gyógyítás mindkét csínját-bínját: követőivé szegődnek egy a gyógyítás felé elkötelezett istenségnek, és emelett még kitanulják a gyógyító szakmát is. De a két képesség külön-külön is jól megfér egymással, mind a gyógyító papok, mind a füvesemberek ismerik és elismerik a másik képességeit - és a tulajdon korlátaikat.
Kézműves
Játéktéri megjelenés: A kézműves munkához lát, szakértelme nyomán hasznos tárgyak alakulnak ki a holt anyagból.
Általánosságban elmondható, hogy a fajok szerszámhasználóak. S mint ilyenek, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy minél használhatóbb s jobb eszközeik legyenek. A kézművesek azok az emberek, akik a mindennapi élethez szükséges eszközöket állítják elő. lehet fazekas, ács, kőműves, lakatos, pék, íjkészítő, csiszár, bodnár, vagy megannyi más, izgalmas szakma képviselője. A választás a karakteren múlik, s ki tudja... lehet, hamarosan a te karaktered lesz, aki tanítványokat toboroz, hogy átadja tudását a messze földről sereglő inasoknak.
Tudós
Játéktéri megjelenés: A tudós elmélyed tudományában, gondolatai és felvetései gazdagabbá teszik a világot.
Minden kornak megvannak a maga gondolkodói. Sideran földjén a tudás fellegvárát ők képviselik - akadémikus tudásuk viszi előbbre a tudományt. A középkori környezetnek megfelelően sokuk képzett a művészetek, filozófia területén, többüknek komolyabb természettudományos képzettsége is van, ami főleg a megfigyeléseken alapszik. Fizikusok, vegyészek, biológusok nemigen akadnak, de az alkímiában, vagy egyes állatok viselkedésével kapcsolatban nagy lehet a tudásuk. Természetesen ha valamit rosszul tudnak, nem biztos, hogy azt a többi tudós megcáfolja - számos téveszme létezhet, melyet tudományos tézisként fogadnak el. Támogatod, vagy megcáfolod - csak a karaktereden múlik.
Művész
Játéktéri megjelenés: A művész elszórakoztatja a közönségét, művészete nyomán könnyebb lesz a lélek, és gazdagabb az elme.
A szórakoztatás, mint olyan, ősidők óta létezik. S mint mindent, ezt is lehet művészi szintre emelni. Legyen bár szó a pajta magányában éneklő cselédlányról, a piaci forgatag artistájáról, vagy királyok dalnokairól, mind-mind művészek. Választott kedvtelésük, szakmájuk mesterei ők, kik tudományukkal elkápráztatják az alkalmi, vagy rendszeres csodálóikat. Kiváló pénzkereseti lehetőség a zsonglőrködés, éneklés, zenélés, festészet, szobrászat, de tartsuk észben: a tehetséget nagyon nehéz pótolni, s valaki ritkán tehetséges igazán sokmindenben!