A Kalmár havát írjuk, az Alapítás 1651. esztendejében.
Ébredezik a világ, a természet és a halandók is. A tél fagyos lehelete már csak a szárazföld belsejében érződik, de ott is jelentősen enyhül. Az év ezen részében válnak először járhatóvá a Chedlen hágói. Megindulnak a karavánok a szárazföldön, a hajósok pedig nekivághatnak az egészen távoli ismeretlen, új vizeknek is. Sideran-szerte ünnepségekkel köszöntik a tavaszt, a fényes templomi hálaadásoktól kezdve vad folyóparti táncokig sokféle képpen.
Karakterek: 3461
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 729
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1590
Kasztok aránya
Harcos: 1130
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1006
Pap: 349
Játéktéri beírások:
52542
Fórum beírások:
27953
Pusztakezes technikák
Általános észrevétel: pusztakezes küzdelemnek minősül a birkózás, a kocsmai verekedés, a képzett öklözők küzdelme, de harc közben az is, ha a fegyvert valamilyen okból elveszíti a küzdő. Mindegyikben közös: a saját testét igyekszik a küzdő fegyverként használni.
1. szint - ütés puszta kézzel
Játéktéri megjelenés: A támadó egy jól irányzott ütést igyekszik bevinni ellenfelének.
A legegyszerűbb mozdulatok egyike az, ha a kezet hátrahúzva, egy lendületes, íves ütést indítasz a másik felé. Rengeteg variációja lehet: egy alulról indított ütés, ha szerencsétlenül állcsúcson talál, abba egészen biztosan beleszédülsz. A szint növekedésével egyre alattomosabb és komolyabb horgokat jelent a csel.
2. szint - rúgás
Játéktéri megjelenés: A küzdelem során a támadó megigyekszik térddel vagy lábfejjel megrúgni az ellenfelét.
Ha lehetőség van rá, nem csak a kezet, hanem a testünk más pontjait (például térd, lábszár, lábfej) is lehet támadásra használni. Ennek kegyetlenebb módja a térd szemből való letaposása (eltörhet a térdkalács, ízületi sérülés is lehetséges) vagy a lábszár hátulról való megrúgása ("szerencsés" esetben leszakadhat az izomköteg) - ezek tisztességes küzdelemben kerülendők. Szintúgy a lágyékba taposás, vagy térdelés. “Barátibb” verzió az oldalról való, testre elhelyezett rúgás, vagy a fejre, mellkasra mért térdelés.
3. szint - pusztakezes kitérés
Játéktéri megjelenés: A pusztakezes legjobb képességeivel igyekszik kitérni egy felé irányított támadás elől.
A puszta kézzel harcoló a felé indított támadást igyekszik elkerülni. Ha elég közel van, ez lehet a támadó mozdulat megakadályozása, a támadás elől való kitérés, elhajlás, ellépés, esetleg a támadó felület (kéz, láb) blokkolása, elütése.
FONTOS MEGJEGYZÉS: a pusztakezes legbölcsebb csele fegyveressel szemben a futás. Ha karddal támadnak rád, vagy más fegyverrel, térj ki és azonnal fuss!
4. szint - ismétlőcsel
Játéktéri megjelenés: A támadás során két gyors ütés követi egymást: az első inkább elterelés, és a másodikat, az érdemi támadást kivitelezi csak az ügyesebbik kéz.
Egy elterelésre, előnyszerzésre szánt csel. A támadás során két gyors ütés követi egymást. Az első az ügyetlenebbik, ill. védekező kézzel, melynek célja nem feltétlenül a találat elérése, hanem hogy az ellenfelet előre meghatározott védőmozdulatra késztetve utat nyisson a második ütésnek. Ez a második a valódi, komoly támadás: pontosabban becélzott, ezáltal jobb a találati esélye, ha bejön a trükk. Magas szinten, vagy kis szerencsével egy ilyen alkarral / könyökkel bevitt kalapács komoly szédülést / zúzódást is okozhat.
Az ismétlőcsel csak két kézzel kivitelezhető, illetve csak egy valódi találat bevitelére irányul.
5. szint - gáncs
Játéktéri megjelenés: A pusztakezes megigyekszik egyensúlyából kibillenteni és földre vinni ellenfelét.
A csel irányulhat olyan lökésre, térdrúgásra, gáncsra, vagy lábra irányított söprő mozdulatra, amelynek célja egyensúlyában megzavarni, jobb esetben pedig földre is vinni ellenfelét. Fontos: ha a földre kerülsz, a legtöbb esetben egy teljes kör újra talpra állnod!
6. szint - piszkos csel
Játéktéri megjelenés: A támadó egy jól irányzott rúgással vagy ütéssel a lágy részek egyikét, avagy az ellenfél fegyveres kezét célozza meg.
Egy precíz, pontos támadásról van szó. A küzdelem célja, hogy a másikat hátrányba hozzuk, vagy harcképtelenné tegyük. Ha valamelyik, izommal vagy csonttal kevésbé védett részt támadjuk, ez könnyen sikerülhet. Ilyenek: nyak, gyomorszáj, ágyék. Találat esetén rendkívül fájdalmas; akár komoly sérülést is szerezhet az áldozat.
Lefegyverzést is jelenthet, a karra, csuklóra, vagy közvetlenül a fegyverre mért, sebzést nem, csak zsibbadást illetve fájdalmat okozó precíz ütéssel / rúgással / fogással.
7. szint - kettős védelem
Játéktéri megjelenés: A puszta kézzel küzdő felemelt karjai mögött próbál fedezéket keresni és előnyösebben helyezkedni.
A két kezet együtt használva a mellkas-fej előtt (a kézfejek teteje a szem magasságában, még épp kilátni felettük), kifejezetten hatékony fedezéket lehet létrehozni. A legtöbb ütés, rúgás ellen menedéket nyújt - azonban ez se tökéletes, s a két alkar, kézfej komoly terhelést kap a támadások során.
Ez a csel nem egy szimpla blokk vagy elhajlás, mint a kitérés. A célja, hogy azok kombinációja által a beérkező csapás erejét eltereld, és közben akár előnyösebb pozícióba helyezkedhess támadódhoz képest (közelebb, távolabb, mellé, illetve mögé), ahonnan a visszatámadásra vagy a menekülésre jobb esélyed nyílik.
8. szint - kombináció
Játéktéri megjelenés: A pusztakezes egy gyors ütéskombinációt próbál végrehajtani, amivel ha sikerrel jár, akár komolyabb sérülést is okozhat.
A küzdelem folyamán a pusztakezes gyors ütéssorozatot, vagy cseles kombinációt (például egyenes után felütést) alkalmaz. Lehet ez a védekezés megbontására tett kísérlet, de lehet szabad felület gyors megsorozása is. A kombinációban már összehangoltan együtt tud működni a mozgás a rúgó- és ütőtechnikákkal, jó esetben akár több, közepesen súlyos találatot is okozva, a harci helyzettől függően.
9. szint - kiütés
Játéktéri megjelenés: A küzdelem folyamán a támadó a kiütési pontok egyikét (áll, halánték, stb) célozza. Ha sikerrel jár, az ellenfele megsérül, és akár eszméletlenné is válhat egy időre.
A tapasztalatnak és/vagy képzésének köszönhetően a pusztakezes ezen a szinten már tudatában van annak, mely pontok támadása jelent komoly előnyt számára. Az állcsúcs, fül-halánték környéke, gyomorszáj vagy vese támadása fájdalmas eredménnyel járhat, akár komoly kábulást, azonnali eszméletvesztést is okozhat.
10. szint - csonttörés
Játéktéri megjelenés: A pusztakezes egy csontrepesztő ütést, vagy rúgást próbál az ellenfelére mérni. Ha a támadása sikeres, akkor ellenfele súlyos sérülést szenved, ami komoly hátrányokat okoz neki.
A támadása a test vázrendszere ellen irányul: izületek szétroncsolása, csontok eltörése a cél. A támadás eredménye törött kar, könyök, térd, bordák, vagy akár betört koponya is lehet - súlyos, hosszú felépülésű sérülések ezek, szerencsétlen esetben belső vérzéssel párosulva életveszélyesek is lehetnek.