A Kovács havát írjuk, az Alapítás 1649. évében.
Ez a hónap vitathatatlanul az emberek és az Edrul Királyság nagy időszaka: a birodalmi fővárosban hatalmas lovagi tornát és ünnepséget rendeznek az ifjú Marcus király tiszteletére. A lovagok megmérettetése nem csak az erő és a harci tudás, de a fegyvereik és vértjeik megmérettetése is, amire nem csak a királyság, de Sideran szinte valamennyi kovácsa és fegyverkészítő mestere nagy igyekezettel készülődik.
Karakterek: 3386
Fajok lebontva
Ember: 1354
Elf: 711
Sötételf: 519
Törpe: 112
Fél-elf: 515
Gnóm: 63
Fél-ork: 112
Nemek aránya
Férfi: 1829
Nő: 1557
Kasztok aránya
Harcos: 1110
Árnyjáró: 964
Varázsló: 975
Pap: 337
Játéktéri beírások:
50111
Fórum beírások:
27638
Szúró-vágófegyverek
1. szint - szúrás
Játéktéri megjelenés: A kardforgató a célpont felé szúr a fegyver hegyével vagy tüskéjével.
A fegyver hegyével - ha van neki - végrehajtott támadás a legegyszerűbb megoldások egyike. Általában gyors támadási forma, ahol nem jut idő célzásra. Ám éppen a technika egyszerűségéből adódik, hogy kivédeni sem túl bonyolult...
Magas szinten (6. fölött) már komolyabb szúrási technikákat fedhet le.
Figyeljünk arra, milyen fegyverünk van: bizonyos pengék kifejezetten CSAK szúrásra alkalmasak (pl. a hosszú-vékony tőrkardok).
2. szint - vágás
Játéktéri megjelenés: A kardforgató a célpont felé vág a fegyver pengéjével vagy élével.
"Heggyel ölni nem művészet", tartja a mondás. A közhiedelemmel ellentétben a karddal nem csapkodni kell a másikat, hanem végighúzni a kard élét a célterületen, és ezzel okozni minél nagyobb sérülést. A spektrum kisebb felületi sebektől kezdve komolyabb vágásokig (magas szinten) terjedhet.
3. szint - védés
Játéktéri megjelenés: A kardforgató egy felé irányzott támadást igyekszik hárítani fegyverével vagy pajzsával.
A fegyver pengéje vagy markolata sikerrel térítheti el az egyszerűbb (1-4. szintű) közelharci támadásokat, megóvva a védekezőt. Távolsági fegyverek ellen csak a pajzs, a vért, illetve a kitérés nyújthat némi védelmet. Magasabb szintű támadási formák ellen a mesteri védés (7. szint) fedi le a hatékonyabb mozgáskombinációkat.
4. szint - célzott döfés
Játéktéri megjelenés: A kardforgató kiemelkedő pontossággal döf a célpont felé.
A megfelelő célpont elleni támadás adott esetben sokkal hatékonyabb lehet, mint a hosszú perceken át tartó vagdalkozás. A döfésnek nem kell feltétlenül erősnek lennie a sikerhez: gondoljunk csak egy apró szúrásra a torok vagy a szem esetén! Hátránya, hogy nagy ügyesség és némi idő kell hozzá - a villámgyors döfések gyakran pontatlanok.
5. szint - lefegyverzés
Játéktéri megjelenés: A kardforgató a célpont fegyvert tartó kezét vagy fegyverét támadja.
"A sikeres párbaj titka, hogy csak a te kezedben legyen fegyver". Ennek szellemében a kardforgatók előszeretettel használják ezt a cselt, hogy a maguk javára döntsék el a párviadalt - a trükk egyébként működhet szálfegyverek és - kisebb mértékben - zúzófegyverek ellen is. Általában csak kis sérülést okozhat, de előnyeihez kétség sem fér.
6. szint - markolattal támadás
Játéktéri megjelenés: A kardforgató a markolattal vagy a nyéllel a célpont felé sújt.
A fegyver nem csak pengéből áll, az igazi harcosok a markolatot, a kardgombot és a keresztvasat is bevetik ellenfeleik ellen. A kardgombbal zúzni, a markolattal ütni, a keresztvassal törni is lehet - a felhasználási módok száma elég bőséges. Ugyanez igaz a balta fokára, nyelére is!
Kábító ütések is kivitelezhetőek a csellel.
7. szint - mesteri védés
Játéktéri megjelenés: A kardforgató ügyes mozdulatokkal igyekszik elhárítani a felé irányuló támadásokat.
A fegyver nyele és feje sikerrel térítheti el a bonyolultabb közelharci támadásokat is, egyszerűbb támadások ellen még a kezdeményezést is magához ragadhatja a védekező. Dobófegyverek ellen is hatásos lehet.
(Távolsági támadások ellen továbbra is csak a pajzs, a vért, illetve a kitérés nyújhat védelmet!)
8. szint - hasítás
Játéktéri megjelenés: A kardforgató széles íven igyekszik végighasítani a célpontot.
Ha a vágás a kardforgatás alapja, akkor a hasítást tekinthetjük a haladó vizsgakövetelménynek. A penge nem csupán vág, hanem hasít: húst, bőrt, ruhát, bőrvérteket, gyengébb minőségű fémvérteket egyaránt.
A nyakra mért csapás gyakran jár halállal, még ha nem is minden esetben sikerül lecsapni az ellenfél fejét.
9. szint - riposzt
Játéktéri megjelenés: A kardforgató egy felé irányzott támadást igyekszik hárítani fegyverével, majd siker esetén azonnal visszatámad.
A pengemesterek kedvelt technikája: nem csupán védés, hanem ellentámadás is egyben. A visszatámadás lehet szúrás, vágás, célzott döfés, vagy az ellenfél kezére / fegyverére mért csapás (lefegyverzés) egyaránt.
10. szint - pengetánc
Játéktéri megjelenés: A kardforgató egy vagy két fegyverével összehangoltan, több alkalommal támad a célpontra.
A pengetánc a szúró-vágó fegyverek használatának magasiskolája. Leggyakrabban két könnyű pengével űzik, de gyakori az egykezes verzió is - annál pedig kevés felejthetetlenebb látvány van, mint egy baltákkal felszerelt harcos szent tombolása. A pengék a támadó akaratának megfelelően, egy körön belül támadnak, két fegyver esetén 1-1, egy fegyver esetén - annak súlyától és a harcmodortól függően - 2-3 alkalommal is.