A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3462
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 350
Játéktéri beírások:
52628
Fórum beírások:
28138
Karakter regisztrálása
Miután beléptél a fiókodhoz, az “Új karakter készítése” gombra kattintva alkothatod meg a karakteredet. Ehhez választanod kell nevet, fajt, nemet, kasztot.
Néhány alapgondolat a karaktered elnevezéséhez: a nevek - ritka kivétellel - nagybetűvel kezdődnek, és nem tartalmaznak számokat! Így a chat-rendszerek felhasználóneveire hajazó karakterneveket nem tudjuk sajnos elfogadni. Preferált lenne, hogy a karaktered neve tartalmazzon legalább két tagot (“keresztnév” és “vezetéknév”), bár indokolt esetben el lehet térni ettől, ha a többi várakozásnak megfelel a név. Más fantasyből, könyvből/filmből/világból átjátszott szereplőket ne regisztrálj karakteredként! (Valószínűleg neked is kellemetlen lenne, ha szembejönne egy másik Drizzt do´Urden, vagy Arya Stark.)
Karaktered neve maximum 50 karakter hosszú lehet; a rendszer elfogadja a magyar ékezetes betűket is.
Új karakter megalkotása után a rendszer felhoz egy ablakot a fegyvernem választáshoz (kivéve a mágusokat, akik nem tanulhatnak fegyveres cseleket). Az adott kaszt számára elérhető számú fegyvernemet mindet fel kell venni ahhoz, hogy a karakter elérhesse a játékteret. Ha ezt valaki véletlenül, vagy szándékosan kihagyja, a játéktér újra és újra felkínálja neki a linket, ahol fegyvernemeket tud választani.
A választott fegyvernemhez tartozó cseleket, az egyéb kaszt-képességeket (varázslatok, árnyjáró képességek), illetve a karaktered kasztjától függetlenül felvehető polgári szakma képességeit majd az után fogod tudni megtanulni, hogy írtál legalább egy reagot a játéktérre. Ekkor a Képességek, illetve Szakmák funkció alatt meg tudod majd tanulni az általad választottakhoz tartozó képzettségeket is. Amennyiben a karaktered az árnyjáró kaszthoz tartozik, úgy két polgári szakmát is elsajátíthat. Érdemes erre odafigyelned a Szakmák funkció használatakor, mert a rendszer nem figyelmeztet külön arra, hogy két szakmát tanulhat a karaktered, csupán abból látod ezt, hogy enged még további szakmát is tanulni az első után, míg a többi kasztnál az egy szakma elsajátítása után inaktívvá válik az ablak ezen része.
Valamennyi, a Képességek, illetve a Szakmák alatt elsajátított képesség a karaktered teljes élettartamára szóló, végleges döntés: ezeket csak a karaktered újrakezdésével, vagy törlésével és újra regisztrálásával tudod megváltoztatni.
Karaktered technikai hátterének megalkotása után készítsd el fizikai kinézetének, illetve történetének leírását az erre a célra szolgáló ablakokban! Mindkét esetben igyekezz lényegretörő, de alapos lenni, úgy, hogy közben tiszteletben tartod a világ adta kereteket is. A kinézethez tartozik a testalkat, hajszín és -viselet, a bőr árnyalata, az általában viselt ruhák. A vért és a fegyver akkor tartozik ide, ha az a karaktered rendszeres viseletének számít. Mindig igyekezz az adott faj általános keretei között mozogni ezügyben! A fajok általános leírását a Világleírásban találod. Ne feledd, a játékostársaid a karakterlapod alapján fognak tájékozódni a karakteredről! Természetesen, az aktuális játékban, a reagoddal bármikor felülvezérleheted a karakterlapon szereplő információkat, az nem megkötés, csak tájékoztató jellegű.
A karaktered története inkább hangulatkeltő elem, és saját részedre szolgál, erről más karakterek csak annyit tudhatnak, amennyit nekik IC (a játéktéren) elárulsz. Ennek összeállításakor vedd figyelembe, kérlek, hogy a karaktered története nem mehet teljesen szembe a világ, és benne az adott város, vagy terület történetével. Éppen ezért, ezen pont kitöltése előtt is érdemes áttanulmányozni azt, hogy a Világleírás mit ír Sideran történelméről, jelen viszonyairól, és az adott városról.
Mivel Sideran világán nem számít ritka jelenségnek a térkapu mágiája, így megeshet, hogy a karakteredet egy másik világból származónak fogod fel. Ez esetben, természetesen, a történetét Sideran világától viszonylag szabadon alakíthatod, de ekkor pedig illik kijátszanod, hogy karaktered a kezdetekkor még idegen a világban, és ez rá is nyomja a bélyegét az életére. A fizikai kinézetben azonban ilyen esetben is tartsd meg a faji korlátokat, azok szorosabban hozzátartoznak a világunkhoz, mint a történeti kérdések!
A regisztrált karakterek minden esetben egy gyors ellenőrzésen esnek át: az adminisztrátor átnézi a neveket és a leírásokat, szükség esetén pedig visszajelez. Amennyiben vagy a karaktered nevén, vagy a leírásán valami módosítanivalót talál, akkor felveszi veled a kapcsolatot üzenetben, hogy minél előbb meg tudjátok oldani a kérdést. Csakis így tudjuk kiszűrni, kinek van segítségre szüksége a világba illő karakter megalkotásához. Ez az adminisztrátori ellenőrzés akkor is megtörténik, ha a már meglevő karaktered mellé új karaktert regisztrálsz, vagy újrakezded a karakteredet. Ez az ellenőrzés nem akadályoz meg téged abban, hogy a játékot megkezdd: az ellenőrző listán levő karakterekkel is ugyanúgy elérhető az összes funkció, mint az ellenőrzésen átesettekkel.
Ne feledd: a karakter alapvetően a tiéd, az adminisztrátor nem fog a tudtod nélkül, a fejed felett átnyúlva belepiszkálni a nevébe, vagy a leírásába. Ezzel együtt, ha admini jelzés érkezik feléd a karaktered megjelenése ügyében, azt illik és érdemes figyelembe venni, hogy elkerülhessük a játékba nem illő, következetlen, vagy színvonaltalan helyesírással megalkotott karakterek elszaporodását. A játékba nagyon nem illő karakter-nevek és koncepciók megváltoztatása elvárt, ennek elmulasztása a karakter banolásával járhat.
(Bizonyos böngészők esetén az elfogadás után szükség lehet egy kilépésre és egy ismételt bejelentkezésre ahhoz, hogy a fórum és a játéktér elérhetővé váljon.)
Amennyiben a már meglévő karaktere(i)d mellé újabb karaktert szeretnél regisztrálni, úgy az “Új karakter készítése” gombbal ezt mindaddig megteheted, amíg nincs meg a maximális 5 karaktered a fiókon. Az új karakter megalkotására szolgáló gomb csak akkor látszik, amikor éppen nem vagy belépve egyik karakteredhez sem, csak magához a fiókodhoz.