A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52643
Fórum beírások:
28150
Dobófegyverek
A játékban a dobófegyvereknek alapvetően két csoportját különböztetjük meg, melyek a súly- és méretkülönbségek okán külön kezelendőek: az egyikbe tartoznak a könnyű csillagok, tűk, kések és tőrök, a másikba nehezebb kelevézek, hajítódárdák, lándzsák, fejszék és hajításra szánt balták. A két csoportba sorolt fegyverek használata jelentősen eltér egymástól. Míg az első csoportról elmondható, hogy általában időnyerésre, az ellenfél megzavarására, hátráltatására, netán megmérgezésére használatosak (ez alól csak a tőrök jelentenek kivételt, amelyek szakavatott kézben már komolyabb sebesüléseket is okozhatnak), addig a második csoport fegyverei számottevő sérüléseket eredményezhetnek, ám méretükből és súlyukból adódóan általánosságban elmondható róluk, hogy 3-4 darabnál többet, pláne rejtve, egy karakter nemigen tud magánál tartani anélkül, hogy az mozgásában ne korlátozza jelentősen. Ezen kívül míg a csillagok, dobónyilak számára a szívós pikkelyek / erős bunda / könnyű vértek szinte áthatolhatatlan akadályt jelentenek, egy komolyan meglegyintett hajítófejsze biztos kézben a megfelelő távolságról egy masszívabb vérten át is okozhat súlyos sebesülést.
1. szint - egyszerű dobás
Játéktéri megjelenés: A fegyver egy egyszerű dobás nyomán repül a közeli célpont felé, komolyabb célzás nélkül.
A fegyver egy közeli célpont felé történő vízszintes vagy függőleges dobása. Pár méteren belül kizökkenti az ellenfelet a ritmusából egy kisebb hajítócsillag vagy tű is, bár ezek a trükkök leginkább csak időnyerésre használhatóak. Egy dárda már más kérdés, de egyszerű dobás esetén komoly célzást ez a mozdulat nem takar. Vértek illesztékeinek, gyenge pontok eltalálásához sokkal pontosabb célzás és nagyobb tapasztalat szükséges. Minden esetben elmondható hogy egy tőr vagy egy balta általában 10 lábon egy dárda 20 lábon belül a leghatékonyabb. A fegyver elhajítása hosszabb távra, távolabb eső célpont felé nagyobb erejű dobást igényel, a sebzés és a találati érték pedig jelentősen csökkenni fog. 5. szinten és afölött az egyszerű dobás már leginkább könnyű célpontot jelent.
2. szint - célzás
Játéktéri megjelenés: A fegyver pontos célzás után repül a viszonylag közeli célpont felé.
A dobófegyver rövid célzás után nagy eséllyel ér el pontosabb találatot. Vértek ellen is hatásos lehet gyenge pontokat eltalálva, vértek nélkül számottevő sebeket is okozhat. Hátránya: több esély és idő van a célpont elmozdulására, ám orvtámadások sikeréhez jelentősen hozzájárulhat. 6. szint felett mozgó és apró célpontra, illesztékekre is érvényes lehet.
3. szint - dobóreflex
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató villámgyors mozdulattal, jelentős pontossággal hajítja fegyverét közeli célpontja felé.
Inkább készség, mint konkrét csel. A szem-kéz koordináció azon fokát jelzi, melyet elérve a dobófegyver használata már nem a távolság bemérése, a célzás és a röppálya-számítás különálló folyamataiból tevődik össze, hanem annak használója mindezt ösztönösen, úgymond "csuklóból" képes alkalmazni. Ennek köszönhetően 6-8 lábon belül képes gyors és pontos hajítások kivitelezésére, illetve a saját- vagy ellenfele mozgásából adódó nehézségek hatékonyabb leküzdésére. A csel hátulütője, hogy az optimális hatótávon túl az ilyen dobások rohamosan veszítenek hatékonyságukból (erejüket vesztik vagy tovább fordulnak a levegőben), általában ártalmatlanul peregve le a célpontról, tompább oldalukkal vagy nyelükkel csapódva nekik.
4. szint - tükörharc
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató mindkét kezéből egy-egy fegyver repül, akár két eltérő célpontra is.
A két kés egyszerre történő eldobása akár két különböző célpontra is történhet. A karakter ilyenkor mindkét kezével fegyvert hajít az adott célpont(ok) felé. A tükörharc tehát igényli a gyengébb kéz magas szintű használatát is, ám a gyengébb kéz rosszabb célzását mindig figyelembe kell venni, 6. szintig a megosztott figyelem az ügyesebb kéz találati pontosságát is befolyásolja.
5. szint - kitérés
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató legjobb képességeivel igyekszik kitérni egy felé irányított támadás elől.
A kitérés egy-egy támadás elől nem csak lélekjelenlét, de ügyesség kérdése is. A karakter elfordul vagy részben elhajol, esetleg teljesen sikeresen kerüli el a sebzést. Földön fekve nehezebb, gurulás formájában kivitelezhető, sikeres orvtámadás esetén viszont kitérés nem lehetséges. Magas szinten (8 vagy a fölött) akrobatikus fordulatokat is jelenthet, addig egyetlen támadás (egy penge, egy nyílvessző) elől fed le kitérési kísérletet.
6. szint - szórás (könnyű dobófegyverekre)
Játéktéri megjelenés: Rövid időn belül több kis méretű fegyver is repül a célpont, vagy célpontok felé, komolyabb célzás nélkül, a számuk miatt jelentve komoly veszélyt.
A csel gyors, nem túl pontos dobásokat tesz lehetővé. Minden esetben igaz, hogy a karakter magasabb szintje nagyobb gyorsaságot és/vagy nagyobb pontosságot eredményez. Általában könnyebb sérülések okozására vagy leginkább időnyerésre szolgál a támadás ha több célpont ellen, bizonyos területre irányul, ám egy célpontra fókuszálva számottevő sérülést is okozhat. Csak könnyű, kézre eső dobófegyverekre és főleg tőrökre érvényes, bárdok és hajítólándzsák esetén nem kivitelezhető.
6/b - erőből hajítás (nehéz dobófegyverekre)
Játéktéri megjelenés: A fegyver egy erőteljes hajítás nyomán nagy erővel repül a célpontja felé.
Csatabárdok vagy lándzsák nagy erejű elhajítása könnyebb vérteken is okozhat számottevő sérüléseket, de minden esetben igaz, hogy a pontosság rovására megy az erő. Ám egy ilyen támadás csontrepesztő hatású is lehet. Tőrökre korlátozottan alkalmazható, legfeljebb bőrvért és közepes szintű védelem ellenében.
7. szint - rejtett penge
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató hirtelen, gyors mozdulattal hajítja pengéjét az ellenfelére, a támadás mellett a meglepetés erejét is kihasználva.
A csel valójában egy gyors, célzott dobást jelent. Gyakran marokban rejtett fegyverrel, a fegyverrántás tényét a célpont elől rejtve. Komoly a sikerrátája, megadja az orvtámadás lehetőségét. (Ne felejtsük: általában csak kisméretű dobófegyverek elrejtése lehetséges.)
8. szint - vak célzás
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató vakon, neszek és megérzések alapján célozza be dobását.
A fegyverforgató képes vakon, neszek, szagok és megérzések alapján dobásokat irányozni a célpontja felé anélkül, hogy látná azt és a látás hiánya az eredményt számottevően befolyásolná.
9. szint - penge elkapása
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató a felé hajított fegyver felé kap; tapasztalata függvényében tudja elkapni, akár úgy is, hogy ő maga nem sérül meg.
A fegyverforgató képes ugyan elkapni a felé hajított fegyvert bizonyos körülmények között, de ez nem jelenti egy körön belül több lövés vagy dobás elkapását. Komoly koncentrációt és ügyességet, lelki összeszedettséget igényel egy tőr elkapása, nyílvesszőkről ilyet pedig még nem jegyeztek fel.
10. szint - tőrtánc (könnyű dobófegyverekre)
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató tőrtáncba kezd, mozdulataiban gyors fordulatok és villámsebes dobások követik egymást, amik eredménye a fegyverforgató szándéka szerint lehet fájdalom, az ellenfél hatástalanítása, vagy akár komoly sérülés is.
A tőrtánc a késdobálás művészetének vitathatatlan csúcsa, gyors fordulatok és villámsebes dobások követik egymást úgy, hogy egyszerű fájdalomokozás, de gyors hatástalanítás is egyaránt lehet a fegyverhasználó célja. Takarhat kitérést, vak célzást, kigurulásból dobásokat, a mozdulatok olyan mód összeszedettek és összehangoltak, hogy a küzdelem ilyetén módja gyakran egyetlen, halálos kimenetelű táncnak tűnik csupán.
10/b - földrevitel (nehéz dobófegyverekre)
Játéktéri megjelenés: A fegyverforgató egyetlen erőteljes, célzott dobással igyekszik hatástalanítani ellenfelét.
Hajítóbárdok és lándzsák, valamint más súlyosabb hajítófegyverek olyan célzott és erőteljes dobása, amely kivétel nélkül komoly sebeket is okozhatnak, akár vérteket is átütve.