A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3464
Fajok lebontva
Ember: 1382
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1873
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 352
Játéktéri beírások:
52645
Fórum beírások:
28150
Célzófegyverek
Fontos kikötés: a számszeríjak lassú újratöltése komoly hátrány, de rövidebb távon hatékonyabbak és pontosabbak lehetnek, nagyobb átütőerővel. Egy hagyományos íj akár 5-6 lövést is leadhat, amíg a kecskeláb segítségével egy nehéz számszeríj újra üzembe helyezhető egyetlen lövésre. A reflexíjak hordanak el a legmesszebbre és azoknak a legnagyobb az átütőereje a hagyományos íjak közül. A vértek kérdése: könnyű bőrvértek általában nem akadályozzák a közeli lövedékeket, számszeríj vagy elég nagy erejű hagyományos íj pedig előfordult már, hogy nehéz vértezetben is kárt tett. Vessző csak pajzzsal hárítható - ha nagyon jók az illető reflexei és az istenei is pártolják.
A közeli lőtávok 15-30, a távoliak 30-60 lábra tehetőek. Ezeket módosíthatja az íj fajtája, a karakter tapasztalati szintje. Fontos tudnunk, hogy ezek célzott harci távolságok: A személy B célpontra lő rá. A maximális lőtávok ennél természetesen nagyobbak lehetnek. A 100-200 lábra elhordó reflexíjak például nagy csapattestek esetén rendkívül jól kihasználhatóak: viszont ilyenkor nem egy bizonyos személyt vagy egy bizonyos pontot támad az íjász, hanem a nyílzápor egy területet, egy ellenséges csapattestet érint.
1. szint: közeli lövés
Játéktéri megjelenés: Az íjász egy közeli, tiszta célpontra lövést irányoz.
Az íjász közeli, tiszta célpontra lő rá. Mozgó célpontra már kicsi a találati pontosság, ahogy rossz látási viszonyok között is, és a távolsággal vagy a célpont méretének csökkenésével is tovább romlanak a találati esélyek. Közelharcban az íj már nem használható, ha tíz lábra ér az ellenfeled örök szabály: dobd el az íjad és fuss, vagy ragadj más fegyvert. (Rövid táv: általában 15-30 láb)
2. szint: gyors lövés
Játéktéri megjelenés: Az íjász egy gyors lövést ad le, avagy fürgén illeszt új vesszőt az idegre és azonnal lő.
Az íjász gyors lövések leadására képes: precízen, gyorsan illeszt új vesszőt az idegre és azonnal lő. Precíziós célzást nem jelent, de minden esetben igaz, hogy az íjász szakértelmi szintjének növekedésével nő a találati arány és gyorsabban kerül az új vessző az idegre. 7. szinten és a fölött gyors lövéssel egy kör alatt két lövésre képes az íjász. Számszeríjaknál az újratöltési időn a csel nem változtat, ez esetben egyszeri, gyors lövést jelent csak a csel alkalmazása (egy valószínűleg előre bekészített lövedékkel).
3. szint: pontos lövés
Játéktéri megjelenés: Az íjász pontos lövést ad le, melynek eredményeképpen nagyobb sikerrel talál el akár kis célpontot is.
Egy gyakorlott íjász érzi a célpontját. Noha a célzás nem mindig tudatos és szándékos, kifejezetten előfordulnak olyan alkalmak, amikor kivárunk egy precíz lövésért. Minden esetben igaz, hogy hosszú célzás esetén több ideje van elmozdulni a célpontnak is, orvtámadások esetén viszont a célzott lövések kritikusak lehetnek.
4. szint: ütés az íjjal
Játéktéri megjelenés: Az íjász fegyverével ütést mér ellenfelére.
A legtöbb íjnak veszte, ha közelharcba keveredik, gazdájával együtt. A finomabb íjszerkezetek egyetlen ütésnél többet nem bírnak ki, komolyan sérülhetnek vagy teljesen hasznavehetetlenné válhatnak. Bizonyos számszeríjak tusai viszont közelharcban is kellemetlen meglepetéseket okozhatnak.
5. szint: távoli célpont
Játéktéri megjelenés: Az íjász lövésével egy nagyobb távolságra lévő célpontot is meglehetősen jó eredménnyel találhat el.
Bizonyos íjak lőtávolsága meglepően nagy: íves, hosszú lövések gyújtónyilak által 200 lábon túl is okozhatnak komoly fejfájást az ellenségnek. Ezen lövések viszont nem célzott lövések, sokkal inkább cél ilyenkor a vesszőt minél nagyobb távolságra eljuttatni. A távolsággal általában a lövés pontossága csökken. A távoli lövés az a speciális, jó látáshoz, jó érzékekhez köthető képesség, amelynek segítségével egyre távolabbi célpontokat találhat el kielégítően jó pontossággal az íjász. (Hosszú táv ált. 30-60 láb, a szint növekedésével a távolság nőhet)
6. szint: mozgó célpont
Játéktéri megjelenés: Az íjász lövésébe beleszámítja a célpont esetleges elmozdulását is.
Mozgó célpont eltalálása minden esetben sokkal nagyobb rutint kíván meg. Hirtelen irányt váltó célpontra a találati esély még így is jóval kevesebb. A mozgó célpont eltalálásának kulcsa: tudd kiszámítani, éppen hol lesz a célpontod, mire odaér a vessződ.
7. szint: szürkületi célzás
Játéktéri megjelenés: Az íjász rossz látási viszonyok között is nagy biztonsággal találja meg és veszi célba ellenfelét.
A szürkületi célzás illetve a füstben, ködben, rossz látási viszonyok között leadott lövések mindig sokkal bizonytalanabb célpontot jelentenek. Nehezebb kiszámítani a célpont távolságát, mozgását. A szürkületi célzás kifejezetten azt a rutint jelenti, amivel a bizonytalan célpontokra lő rá az íjász. Mindig igaz az, hogy minél kisebb a célpont, a találati esély is annál kisebb.
8. szint: dupla lövés
Játéktéri megjelenés: Az íjász egyetlen lövésére két vessző suhan a célpont felé.
A duplázás két vessző egyszerre történő kilövését jelenti. A lövések pontossága ilyenkor kisebb, mint egy vessző esetén, tehát érdemesebb nagyobb felületet becélozni. Ám ha mindkét lövedék talál, a sérülés komolyabb.
9. szint: lövés vakon
Játéktéri megjelenés: Az íjász pusztán a neszekre, megérzésekre és az ösztöneire hagyatkozva ereszti el lövését, így is jó eséllyel találva el a célpontot.
A pontos lövések alapja, hogy az íjász lássa a célpontját. Annak méretét, távolságát, mozgását. Ha az íjász vakon lő, csak a hangok, a neszek, a megérzések és a harci rutinja lehet az, ami irányba vezeti a lövését. Távoli célpontokra a csel nem alkalmazható: ilyenkor általában nincs semmi kapaszkodó, a lövés tényleg vak lesz.
10. szint: szellemnyíl
Játéktéri megjelenés: Az íjász ösztönös, pontos lövést ad le, akár egészen kis találati felületre is. Rutinjának köszönhetően gyors lövései is szinte csalhatatlanok.
Azon a szinten, amikor a célzás és az elmozdulás utánkoordinációja már majdnem ösztönös, az íjász gyakorlatilag nem hibázik. A kilőtt nyílvesszők és az egyéb lövedékek sokszor rossz körülmények között is olyan precízen találnak célba, mintha az íjász az akaratával irányítaná a vesszőket - holott leginkább csak arról van szó, hogy a tudatos agyi kontroll szerepét teljesen átveszi az izomkontroll és a rutin.