A Kalmár havát írjuk, az Alapítás 1651. esztendejében.
Ébredezik a világ, a természet és a halandók is. A tél fagyos lehelete már csak a szárazföld belsejében érződik, de ott is jelentősen enyhül. Az év ezen részében válnak először járhatóvá a Chedlen hágói. Megindulnak a karavánok a szárazföldön, a hajósok pedig nekivághatnak az egészen távoli ismeretlen, új vizeknek is. Sideran-szerte ünnepségekkel köszöntik a tavaszt, a fényes templomi hálaadásoktól kezdve vad folyóparti táncokig sokféle képpen.
Karakterek: 3461
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 729
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1590
Kasztok aránya
Harcos: 1130
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1006
Pap: 349
Játéktéri beírások:
52534
Fórum beírások:
27949
Játéktéri alapszabályok
1. Olvass és alkalmazkodj! Maga a játék a játékosok egymásra épülő reakcióiból áll össze: tehát mindig járj nyitott szemmel és figyeld meg, mi történik a többi beírásban, kik mozognak az adott utcán vagy sikátorban, éjjel vagy nappal van-e, esetleg a fogadóban épp verekedés zajlik-e. Sose hagyd figyelmen kívül a már zajló történéseket.
2. Feltételes mód. Minden esetben igaz, hogy csakis a saját karakteredről rendelkezhetsz: a beírásod a saját karaktered cselekvéseit érintse! Ebben a “könyvben” te csak a saját karakteredet mozgatod, csak a saját karaktereden keresztül hathatsz a világra, a kocsmában zajló eseményekre. Sose lépd át ezt a határt! Hagyd meg a lehetőséget, hogy a többi játékos szabadon mozgathassa a saját karakterét - gondolj csak bele, neked se esne jól, ha a játékostársad eldönti helyetted, hogy a kocsmai verekedés kellős közepén a te karaktered mit csinál, vagy éppen ki üti ki őt.
Épp ezért használj a beírásaidban feltételes módot, vagy fogalmazz meg szándékot tények helyett, ha a cselekedeted érint egy másik karaktert.:
Példa:
*Rounn felkel a földről, tarkóját megdörzsölve igyekszik felfogni, hogyan áll a helyzet. Aztán megfog egy söröskancsót és a tartalmát Drayh felé löttyinti.*
Helytelen: *...Aztán megfog egy söröskancsót és leönti Drayh-t*
vagy: *Sianis a lány mellé lép és egy láthatatlan mozdulattal megpróbálja elemelni az erszényét.*
Helytelen: *Sianis a lány mellé lép és egy láthatatlan mozdulattal elemeli az erszényét.*
A különbséget biztosan érzed: a helytelen variációban megfosztod a játékostársad a cselekvéstől és a választástól.
3. Reagkörök: Ha folyó játékba keveredsz, mindig érdemes megvárni a társaid reakcióját, azaz kivárnod, hogy a reagkör újra rád essen. Valószínűleg neked se esne jól, ha szó nélkül kihagynának.
Kivétel ez alól az offtime, azaz a nem valós idejű játék, ahol a reagkörök sok szereplő esetén napokra is elnyúlhatnak. Ilyenkor fair továbblépni, egy-egy párbeszédet lefolytatni, de érdemes ráüzenni a csöndben maradó, kimaradó játékospartnerre. Harc esetén, vagy ha a másik fél reakciója fontos és megkerülhetetlen a válaszod és a te reakciód számára, természetesen ki kell várni a sorrendeket.
4. Belátás: Sose felejtsd el, a másik fél is játszani ül le. Tehát mérlegelj, légy nagylelkű és figyelmes: neki is egy “hőse” van, lehet más is mestertolvaj, az arénák ünnepelt hőse, szóval hagyj sikerélményt másnak is. Nem mindig csak nyerünk, a balszerencse a valóságban is gyakran utánunk pártol. Ez alól nem lehet kivétel a sideran világában barangoló karaktered sem.
Mellesleg a balszerencse vagy a bevállalt veszteség sokszor rengeteg új játékra és kalandra ad lehetőséget, lásd az ellopott pecsétgyűrű felkutatása, a nagyszájú bajvívó leitatása és szégyenbe hozása másnap a kocsmában.