A Művész havát írjuk, az Alapítás 1651. évében.
A tavasz már teljességgel birtokba vette a világot: virágba borultak még a Shari-Shael száraz tüskebokrai is. A lankás alföldeken zöldül a vetés, a zord vadonok komorságát is elűzi néhány hétre a rengeteg harsány-zöld hajtás. A halandók lelke is követi ilyenkor a természetet az élet vad élvezetében: ez a hónap a művészek és múzsáik hava szerte a kontinensen. Yangpoorban még nem úr a forróság, de már igen meleg van: a tavaszt és a művészet élvezetét ünneplők nem is restek levetni, ami ruhát csak az illendőség megenged.
Karakterek: 3462
Fajok lebontva
Ember: 1380
Elf: 730
Sötételf: 529
Törpe: 119
Fél-elf: 522
Gnóm: 66
Fél-ork: 116
Nemek aránya
Férfi: 1871
Nő: 1591
Kasztok aránya
Harcos: 1131
Árnyjáró: 976
Varázsló: 1005
Pap: 350
Játéktéri beírások:
52628
Fórum beírások:
28138
Karakterek fejlődése
A karaktered a játéktér használatával gyarapszik és fejlődik tudásában, képességeiben és lehetőségeiben. Minden egyes játéktéri beírásod hozzátesz a karaktered szintjéhez. A karaktered szintjeit a karaktered képe és neve alatti legelső ikonra kattintva jelenítheted meg és követheted nyomon: te láthatod a saját fejlődésed, kívülre viszont - ha egy másik játékos keres rá a karakteredre - ezek a képességek és szakértelmek nem fognak látszani. Ahogy az asztali szerepjátékokban is, a karakterlap ezen elemei olyan “fedett lapos” információk, amelyek a legtöbb esetben nem olvashatóak le a karaktered arcáról, ha szembetalálkoznál vele az utcán.
Ezen kívül szakmák, kasztképességek, mágiák és harci szakértelmek csakis ezen szakértelmek játéktéri használatával fejlődnek: azok a megírt reagok járulnak hozzá szintjeik növekedéséhez, amelyek tartalmazzák az aktuális cselekvésre szolgáló cselt vagy képzettséget.
Ezeket megtanulhatod a szakmák és a képességek menüpont alatt; majd elérheted és kiválaszthatod a reagod megírásakor, a játéktérről, a szövegmező alatti menüpontban.
Ez a menüpont szolgál arra, hogy megjelöld, ha a mesterembered a reagjában éppen a mesterségét gyakorolja, ha harcosod megüti ellenfelét, vagy ha az árnyjáród zsebeket metsz: a rendszer ezeket érzékeli és ezeket a cselekvéssel ily módon megjelölt reagokat elszámolja a karaktered speciális fejlődéséhez.
A karaktered a következő módon fejlődik a játéktérre beírt reagok függvényében:
Karakterszint | Reagok száma |
1 | 0 |
2 | 15 |
3 | 30 |
4 | 45 |
5 | 60 |
6 | 80 |
7 | 100 |
8 | 120 |
9 | 140 |
10 | 160 |
11 | 185 |
12 | 210 |
13 | 235 |
14 | 260 |
15 | 285 |
16 | 310 |
17 | 340 |
18 | 370 |
19 | 400 |
20 | 430 |
21 | 470 |
22 | 510 |
23 | 550 |
24 | 590 |
25 | 630 |
26 | 1360 |
27 | 1460 |
28 | 2340 |
29 | 2550 |
30 | 4000 |
Az egyes képességek szintén a játéktéri aktivitás szerint fognak fejlődni, konkrétan annak függvényében, hogy hányszor használja a karaktered az adott cselt, árnyjáró képességet, varázslatot, vagy polgári szakma képességét. A képességek fejlődése a következőképpen történik:
szint | Az adott képességet használó reagok száma | ||||
fegyveres csel | árnyjáró képességek | papi mágia | varázslói mágia | polgári szakmák képességei | |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 10 | 15 | 30 | 40 | 15 |
3 | 20 | 30 | 60 | 80 | 30 |
4 | 30 | 45 | 90 | 120 | 45 |
5 | 40 | 60 | 120 | 160 | 60 |
6 | 55 | 80 | 160 | 210 | 75 |
7 | 70 | 100 | 200 | 260 | 90 |
8 | 90 | 130 | 240 | 310 | 115 |
9 | 110 | 160 | 280 | 360 | 140 |
10 | 140 | 200 | 320 | 420 | 170 |
Az úgynevezett kasztképességek esetén a fejlődést nem csak az adott képesség játéktéri használata fogja megszabni, ezek a képességek az összes reagtól fejlődnek, csak a képességet nem tartalmazó reagok jelentősen kisebb arányban fejlesztik ezeket, mint azok a beírások, amikben használod is a képességet. (Az arány körülbelül 1:10 az adott képességet is használó reagok javára.) Az árnyjárók esetében az árnyjáró-képességek, a papok esetében a papi (varázslatok) szintje, a mágusok esetében a varázslói (varázslatok) szintje nő ezen az áttételes módon is - azaz, előbb-utóbb akkor is szintet lép a kasztjában a karaktered, és új képessége(ke)t tud elsajátítani, ha közben egyszer sem használta a kasztképességét a játéktéren, csak ily módon sokkal lassabban fejlődik, mintha ténylegesen használja is a képességeit. A harcosok esetében valamennyi fegyvernem képzettsége nőni fog egy csekély mértékben a képességet nem tartalmazó reagok nyomán, hiszen az ő esetükben a harci cselek tekinthetők kasztképességnek.
A 30. karakterszint elérése után a karaktered befejezi a technikai téren történő fejlődést: innentől már sem a karakterszint, sem a kaszt-képesség (csel, varázslat, árnyjáró-képesség), sem a polgári szakmák képességei nem fejlődnek tovább. Fontos tudnod, hogy a 30. karakterszint elérése után a képességek fejlődése akkor is leáll, ha abból még nem érte el a karaktered a maximális, 10. szintet.